Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gedraag jij je als een 14-jarige in je marketing?

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren sprak ik een Amerikaanse ondernemer die al 7 jaar video’s op YouTube plaatst.

Dat is zijn ding.

En hij krijgt er af en toe klanten mee voor zijn business: hij geeft fluitlessen.

Ik vroeg hem wat hij klanten aanbiedt als volgende stap in zijn video’s.

Wat vraagt hij klanten om te doen als ze de bamboe fluit willen leren spelen, waar een hypnotiserend mooi geluid uit komt als je het goed kan.

Het bleek dat hij in 7 jaar tijd nog nooit een aanbod voor een volgende stap had gedaan.

Hij keek een beetje betrapt. Njaaa, dat moet ik inderdaad nog steeds een keer doen…

Het enige wat hij doet bij zijn video’s is een link naar zijn website in de omschrijving zetten.

De kijkers moeten dus zelf maar bedenken wat ze gaan doen op zijn website. Hij stuurt ze geen enkele kant op.

En hij biedt ze niks leuks aan.

Dat deed me denken aan mijn eerste stappen op het liefdespad, toen ik 14 was.

Ik was dodelijk verlegen, zeer introvert en droeg een scheiding in mijn haar. Dat was in de jaren ’80 nog NIET cool.

Ik had via een vriend verkering gevraagd aan een heel mooi meisje, en ik had geen idee wat ik nu moest doen.

Omdat ik haar niet durfde te bellen, deed ik het enige wat ik kon bedenken: elke dag langs haar huis lopen.

In de hoop dat zij de deur zou opendoen en tegen me zou praten.

In de hoop dat zij de volgende stap zou zetten.

Dat gebeurde nooit.

En toch bleef ik de bal bij haar leggen, en nam geen enkel initiatief.

Ik deed nooit een voorstel voor een volgende stap. En dus werd die verkering natuurlijk niks.

Precies hetzelfde zie ik ondernemers vaak doen.

Zoals die Amerikaan, die vertelde dat hij in zijn online business ook nog maar weinig klanten krijgt.

Klanten zien hem wel voorbijkomen op YouTube, maar ze weten niet wat hij wil.

Ze weten waarschijnlijk niet eens dat hij online fluitlessen verkoopt.

En ze denken dat het zijn hobby is, video’s op YouTube plaatsen.

Want hij biedt geen volgende stap aan.

Ik raad je aan om je marketing slimmer aan te pakken.

En om je te gedragen als een ondernemer.

Door initiatief te nemen. Door te laten zien wat je wilt. Door altijd een volgende stap aan te bieden.

Had iemand dit maar tegen me gezegd toen ik 14 was, goddimme. Dan was mijn verkering met dat bloedmooie meisje heel anders gelopen.

Begin november ga ik een groepje ondernemers helpen om altijd een volgende stap aan te bieden.

Ze doen nog maar weinig aan marketing op internet, en toch draaien ze al best lekker.

Alleen willen ze naar het volgende level. Want de groei is er een beetje uit.

En ze zijn nog onbekend.

Het is tijd om eindelijk de bekendste naam te worden in hun markt.

Dus willen ze serieus aan marketing gaan doen, om te kunnen groeien.

Alleen hikken ze daar mega tegenaan. Tegen die marketing.

Hoe pak je het in één keer goed aan? Zonder alle fouten te maken? Want ze hebben helemaal geen tijd voor een leercurve van een paar jaar.

Ze hebben ook geen zin om 7 jaar video’s te gaan posten en maar te hopen dat daar iets uitkomt.

Als je iets herkent, dan ben je een Sleeping Giant.

Het is niet normaal dat jij zonder marketing al hartstikke lekker gaat. De meeste ondernemers zijn strontjaloers op je.

Maar hoe ga je nu doorpakken?

Als je hard wilt gaan, kun je overwegen om mee te doen aan Marketing Masterpieces.

Want ik breng op dit moment een klein groepje high-end ondernemers net als jij bij elkaar. Vanaf begin november begeleid ik die persoonlijk, 6 maanden lang.

In dit exclusieve programma pakken we samen jouw marketing in één keer goed aan. Daarna ben je in staat om met 2 uur marketing per week de bekendste naam in jouw markt te worden.

Het programma is invitation only en je kunt alleen uitgenodigd worden door eerst een belafspraak met me aan te vragen. De link staat hier: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly