Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

IG nobelprijs: gore flappen, warme ballen en met pizza leef je langer

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Hier in Newcastle kom ik erachter dat de Engelse bankbiljetten van plastic zijn.

Het biljet van 5 pond met Winston Churchill erop bijvoorbeeld. Daar kun je doorheen kijken, want er zit een transparant venster in. Dafuq.

Wel lekker makkelijk schoon te maken, plastic.

Beter dan de Roemeense Leu, want dat zijn de goorste bankbiljetten op aarde.

Ontdekte de Nederlandse wetenschapper Andreas Voss. Met zijn onderzoek won hij gisteren een IG nobelprijs.

Van alle bankbiljetten houden die van Roemenië de meeste soorten bacterien vast.

Je betaalt in Boekarest dus zeg maar met een vies wc-papiertje waar iemand ook nog zijn neus in gesnoten heeft.

Andere bankbiljetten zijn meestal maar gespecialiseerd in 1 soort bacterie die ze lekker goed absorberen.

De Amerikaanse dollar slurpt bijvoorbeeld het goed de multiresistente ziekenhuisbacterie MRSA op. Die biljetten worden dan ook gemaakt van linnen.

De IG nobelprijs gaat elk jaar naar onderzoek dat je eerst laat lachen, en dan aan het denken zet.

Italiaanse onderzoekers kregen gisteren bijvoorbeeld een IG omdat ze ontdekten dat het eten van pizza beschermt tegen kanker – als de pizza tenminste in Italie is gemaakt.

Engelse onderzoekers ontdekten dat je enkels het lekkerste lichaamsdeel zijn om aan te krabben.

En Franse onderzoekers ontdekten dat de linker bal van een man warmer is dan zijn rechter.

Deze knettergestoorde alternatieve prijzen krijgen bijna net zo veel publiciteit als de echte Nobelprijzen.

Dus met de marketing van de IG is niks mis. Wat raar is, trekt aandacht.

Maar wat raar is, wordt niet altijd onvergetelijk.

Want alleen maar iets mafs doen is niet genoeg.

Als jij bijvoorbeeld gaat pitchen op kantoor bij een klant en je verschijnt in een roze tutu met een gele badmuts op, dan val je op.

Maar je krijgt de opdracht alleen als je verhaal ook nog retestrak is. Net als bij de IG nobelprijs-winnaars. Dat zijn allemaal bloedserieuze onderzoekers.

Om de bekendste naam te worden in je markt, is het nodig dat je mega gaat opvallen met een retestrak verhaal.

Zodat iedereen van je gehoord heeft.

En op een manier waardoor je onvergetelijk wordt.

Om dat voor elkaar te krijgen komt er begin november een klein groepje ondernemers naar me toe voor een 2-daagse bijeenkomst.

Want ze beginnen dan met mijn programma Marketing Masterpieces, waarin we die ondernemers binnen 6 maanden onvergetelijk gaan maken.

Niet voor de hele wereld trouwens – alleen voor hun markt. Voor hun ideale klanten.

Ze worden een celebrity in hun niche.

Ze kunnen dus nog gewoon ongestoord over straat. Maar als ze op een congres van de branche komen, dan willen mensen selfies met ze maken.

Ze worden de bekendste expert in hun markt.

Het is een klein exclusief groepje want ik laat alleen Sleeping Giants toe.

Een Sleeping Giant is een expert die minstens 1 ton jaaromzet maakt, die minstens 1 product of dienst heeft die al verkocht wordt, en die nog maar weinig aan marketing doet.

Sleeping Giants kunnen dus achterlijk hard gaan groeien als ze hun marketing eenmaal goed doen.

En daar gaan mijn handen dus van jeuken.

Marketing Masterpieces is invitation only, en hoe je in aanmerking kunt komen voor een persoonlijke uitnodiging staat op deze brandschone pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: