Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Lekker ongepolijste marketing door introverten

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Newcastle is niet alleen bekend door Newcastle United FC en Earl Grey, maar ook door de MTV-serie Geordie Shore.

Een reality show vernoemd naar de bijnaam van de inwoners: Geordies.

De deelnemers zijn een groep tokkies die een heftig plat Engels praten.

Een legendarische quote van een van de jongens die meedoen aan de serie is wat hij blafte toen een andere gast volgens hem te veel tatoeages had laten zetten:

“Ye look like a fookin colorin book!”

Vandaag en morgen ben ik in Newcastle voor Retain Live, een conferentie over memberships en marketing.

Die is georganiseerd door Callie en Mike, twee Geordies die het niet konden laten om hun accent te gebruiken bij het designen van de bordjes en banners die in de zaal staan.

Bij een zithoek met fauteuils staat bijvoorbeeld dit bordje:

“Set yerself doon”

Het hele welkom in de conferentie is delightfully British, een grappig verschil met de aanpak van Amerikanen.

Lekker ongepolijst.

Al maanden geleden zette Callie bijvoorbeeld een video in de besloten Facebook-groep voor deelnemers.

Daarin legt ze zonder make-up en fris gedoucht uit dat we vanavond na de presentaties een social event hebben, met onder andere pool en snooker. En dat ze eerlijk gezegd niet weet wat het verschil daartussen is.

En dat je niet mee hoeft te doen met dansen of karaoke als je daar geen zin in hebt.

Aan hun lichaamstaal kun je al zien dat zij en Mike aandoenlijke introverten zijn. Daarmee scoren ze punten bij mij.

Door hun persoonlijke aanpak ontstond in de Facebook-groep van dit event een jolige sfeer.

Veel deelnemers postten fotootjes van zichzelf terwijl ze onderweg zijn naar Newcastle vanuit Australie, Zweden of Amerika. Ik maakte een selfie met mijn fiets op de veerboot.

Bij de borrel hadden we het gevoel dat we elkaar al een beetje kenden.

Callie en Mike hebben hun eigen sfeertje opgeroepen met hun marketing, en dat kun jij ook doen.

Gebruik je eigen accent, fohn jezelf niet op als een getoupeerde poedel zoals de Amerikanen, zie er gewoon uit zoals je eruitziet.

Bijvoorbeeld als je een marketing-video of een foto maakt.

Dat maakt het voor je klanten veel makkelijker om met je te connecten. Om iets bij je te voelen.

En pas als ze iets bij je voelen, kunnen ze je vertrouwen. Als ze weten wat jij er voor een bent.

Alleen: wat zég je dan precies in je marketing?

Waar ga je het over hebben?

Omdat veel ondernemers daarmee struggelen, heb ik een programma voor ze gemaakt.

Ik laat je daarin zien hoe simpel het is om altijd een voorraad te hebben van onderwerpen voor je marketing.

Onderwerpen waar klanten om zitten te springen.

Geen ronkende reclamepraatjes.

Je hebt straks zo veel onderwerpen dat je een explosie van content kunt veroorzaken.

Waardoor klanten je overal op internet tegenkomen. Je wordt de bekendste expert in je markt.

Met superwaardevolle content.

En zonder dat je er meer tijd in hoeft te steken dan nu. Als je 2 uur per week tijd voor marketing hebt, is dat zat.

Het programma heet Marketing Masterpieces, en het is invitation only.

Ik laat alleen Sleeping Giants toe, en die selecteer ik persoonlijk.

Om te kijken of jij misschien een Sleeping Giant bent, kun je kijken op deze pagina: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Moet nu rennen om nog wat worstjes en bacon naar binnen te werken want we gaan zo beginnen, laters!

Aartjan van Erkel

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: