Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo haal je klanten die nee hebben gezegd alsnog binnen

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stel dat je een leuke date hebt gehad en achteraf een appje krijgt van die aantrekkelijke dame of heer:

“Ik vond het leuk met je gisteren! Volgende week een hapje gaan eten?”

Waarna je antwoordt:

“Ik vond het ook superleuk! Hoor alleen net dat mijn moeder volgende week geopereerd wordt. Volgende week kan ik dus niet, de week erna wsch ook niet :-(”

Je gaat privé een paar drukke weken in, en hoopt dat je date nog wel van zich laat horen en een paar weken later iets met je afspreekt.

Maar dat gebeurt niet. Nadat je had geantwoord, hoor je nooit meer wat.

Je had elkaar pas één keer gezien, dus je had niet per se steunbetuigingen verwacht over je moeder. Maar een appje om alsnog dat etentje af te spreken een paar weken later, was wel leuk geweest.

Noop. Die dame of heer is blijkbaar meteen met iemand anders gaan daten, want die laat nooit meer iets van zich horen.

In de liefde is dat teleurstellend gedrag. Dat snapt iedereen. Maar toch is het bij ‘zakelijk daten’ zo’n beetje de norm om zo te doen.

Als je een offerte aanvraagt bij een bedrijf en je zegt niet meteen ja, dan hoor je meestal niks meer. Of je krijgt nog één belletje of mailtje. Daarna blijft het stil.

Terwijl je misschien privé wel onverwacht een emotionele periode had. Daarom was je die offerte helemaal vergeten. Of je hoofd stond er effe niet naar.

Dat betekent nog niet dat je wilt dat zo’n bedrijf dan meteen op je afknapt. Je had verwacht dat ze zouden blijven opvolgen totdat je eraan toe was om te reageren. Want je wilde nog wel wat vragen stellen. Met ze doorpraten.

Gedraag je dus als een ondernemer. Laat potentiële klanten niet in de steek als ze nee zeggen of een tijdje niet reageren. Daar kunnen ze allerlei redenen voor hebben waar jij geen idee van hebt. Vat het niet op als definitieve afwijzing.

Je bent niet opdringerig als je blijft opvolgen. Dat verwachten klanten juist. Jij bent de ondernemer, dus neem initiatief. Blijf aandacht geven.

In Het Lab geef ik de Members deze maand 5 formules om klanten die nee hebben gezegd alsnog binnen te halen. Ik laat je dus zien hoe je geld verdient met je ongeconverteerde leads, want je laat veel geld liggen als je potentiële lucratieve klanten te kort opvolgt.

Klanten verwachten aandacht van je. Ook al hebben ze nu even geen tijd. In de nieuwe masterclass voor Het Lab laat ik zien hoe je goed voor je leads zorgt en laat merken dat je er voor ze bent. Op 5 verschillende manieren die je nu waarschijnlijk nog niet gebruikt.

De link om Member te worden en de nieuwe masterclass volgende week in de bus te krijgen, is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Tot in Het Lab,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

Top! Tnx man.

 

Zo regel je het:

1. Geef ons je JAWOORD in ons geliefde Slack.

2. Vermeld je keuze - alleen of samen.

3. Geven wij je verdere eh, instructies.

 

Zo simpel is het.

Makkelijker konden we het niet maken. En het wordt vanaf nu alleen nog maar leuker.

Helaas, Road Runner. Nog even geduld.

 

Deze button doet niet wat-ie belooft.

Slechts een salespagina-voor-de-vorm-dingetje.

 

Te doen: eerst alles doorlezen tot het helemaal hartstikke eind. Zeker van je zaak zijn en zo.

Klik maar ergens naast deze pop-up.

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: