Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hij wast zijn kleren nooit, maar gooit ze weg

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Tom Cruise speelde het personage Jack Reacher in twee Hollywoodfilms, tot ongenoegen van de fans.

De auteur Lee Child schreef 26 romans over Jack Reacher, en bouwde daarmee een wereldwijde fanbase op. Reacher is een voormalige majoor in de Amerikaanse militaire politie die het leger heeft verlaten en een zwerver is geworden.

Hij lift doelloos door Amerika, met niks anders in zijn zakken dan een bankpas, zijn paspoort en een opvouwbare tandenborstel. Hij heeft geen huis, geen auto, geen spullen en geen lief.

Reacher wordt in de romans omschreven als “extremely broad, long-armed and long-legged.” Hij is 1,96 meter lang en zijn handen worden in een van de boeken vergeleken met “Thanksgiving turkeys.”

Tom Cruise is 1,70 meter en zijn handen doen waarschijnlijk niemand aan pluimvee denken. Ik ben zelf ook een Reacher-fan en heb alle 26 boeken op mijn Kindle staan omdat het geweldig leesvoer is voor het slapengaan. Ik vind Tom Cruise ook een vreemde casting.

Als Jack Reacher liftend weer in een of ander dorpje in een zanderige of ijskoude staat van Amerika is terechtgekomen, treft hij altijd een gewelddadige situatie aan die de lokale burgers in zijn greep houdt. Reacher lost het probleem dan op, meestal met vrij veel geweld en het hart veroverend van een lokale schone die bij de politie of het leger werkt, en verdwijnt daarna met de noorderzon.

Hij blijft nooit ergens langer dan een paar dagen, wast zijn kleren niet maar gooit ze weg en koopt dan gewoon nieuwe.

Het vreemde gedrag van Reacher is fascinerend en houdt miljoenen lezers al 25 jaar in ademloze spanning. Zijn origin story is dat hij zoon is van een officier uit het leger en daarom zijn jeugd heeft doorgebracht op Amerikaans legerbases over de hele wereld, nergens langer blijvend dan een jaar of wat. Daar komt zijn wanderlust vandaan, en zijn drang om burgers te bevrijden van een agressor.

De eigenaardige eigenschappen van Reacher worden in elk boek door de auteur benoemd en breed uitgemeten, zodat het niet uitmaakt in welk boek je in de serie instapt. Je krijgt meteen mee wat de extreemste kantjes aan het karakter van de hoofdpersoon zijn, en hoe hij er emotioneel in zit.

Slimme ondernemers maken van zichzelf ook een marketingpersonage dat op kilometers afstand herkenbaar is. En ze herhalen en benadrukken hun eigenaardigheden zo vaak mogelijk, zodat het niet uitmaakt op welk moment je met ze kennismaakt. Je krijgt meteen mee wat de extreemste kantjes aan het karakter van de ondernemers zijn, en hoe ze er emotioneel in zitten.

Je hebt me al vaker over het belang van je marketingpersonage horen ranten. Het is bijvoorbeeld een hoofdstuk in mijn boek Nummer 1, want je hebt het nodig om de bekendste naam in je markt te worden.

Maar hoe begin je nou precies met het creëren van je eigen marketingpersonage? Wat zijn je eerste stapjes? Welke eigenschappen kun je het beste kiezen om uit te vergroten, en welke eigenschappen moet je juist angstvallig verborgen laten omdat mensen zich anders walgend van je afkeren?

Daarover gaat de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab. Die krijgen ze maandag, en ze vinden er copywriting-formules in om te beginnen met het creëren van een onvergetelijk marketingpersonage.

Dit is niet voor de showballen of de party animals onder de ondernemers. Ik ben dat zelf ook helemaal niet. Het is voor de ondernemers die snappen dat voor een langdurige fascinatie bij klanten meer nodig is dan wat droge content, een sympathiek levensverhaal en een goed product.

Dit is de link om voor maandag Member te worden en de formules te krijgen: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Als je houdt van uitstellen kun je natuurlijk ook later Member worden van Het Lab, maar dan krijg je deze formules niet meer.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: