Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Kim is een kok en ze kookt graag bloot

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Kim (53) is een kok en ze kookt graag bloot.

Kim werkt in Toronto, in de keuken van een nudistenpark met de naam ‘Bare Oaks’. Niets van dit alles is verzonnen.

Ze is als kind in een nudistengezin opgegroeid, en ze beschouwt zichzelf als een vrije geest. Ze kan kleding niet uitstaan.

In een keuken werken waar je soms voor 100 mensen per dag moet koken zonder beschermende kleding heeft soms wel nadelen, vertelt Kim in een interview voor een Canadees tijdschrift. Vooral twee dingen zorgen regelmatig voor wat brandwondjes.

Ten eerste het bakken van bacon op de gloeiend hete bakplaat van het restaurant. Bacon spettert nogal, en de lichaamsdelen die de meeste vetspetters opvangen zijn haar boobs, zegt Kim.

Onder de bakplaat met het spetterende spek en de hete hamburgers zit dan ook nog eens een industriële oven. Als die vol aan staat en ze staat een tijdje hamburgers te bakken met haar edele delen precies ter hoogte van de deur van de oven, krijgt ze weleens wat rode strepen daar beneden.

Nogmaals, ik verzin niks.

Ik moest aan Kim denken toen ik nadacht over marketing. Als ondernemer ben je een vrije geest, en jezelf bloot geven in je marketing hoort erbij als je onder de aandacht wilt komen. Maar het kan soms ook pijnlijk zijn. En dat gebeurt als je het verkeerd aanpakt.

Een onderwerp waar ik Members van Het Lab al een paar keer formules voor heb gegeven, is het marketingpersonage. Dat is de gepimpte, uitvergrote versie van jezelf die je presenteert in je marketing. Vergelijk het maar met het glitterjasje dat een zanger aantrekt vlak voordat hij het podium op stapt in een vol stadion. Hij zet zichzelf op dat moment AAN en gaat shinen voor zijn publiek.

Zo’n marketingpersonage heb je nodig als je fascinerend wilt zijn voor je klanten, om ze veel langer aan je te binden dan gebruikelijk is in je markt. Om fans te krijgen in plaats van klanten.

Maar hoe begin je nou precies met het creëren van jouw bloedeigen personage? Wat zijn je eerste stappen?

En hoe voorkom je dat je marketingpersonage een veel te blote versie van jezelf wordt, en zichzelf brandt aan rondspetterende kokende olie? Dus hoe voorkom je dat je een pleefiguur slaat, jezelf belachelijk maakt of helemaal de verkeerde klanten aantrekt door dat personage?

Dat is het onderwerp van een nieuwe masterclass die ik zojuist heb gemaakt voor de Members van Het Lab. Ze krijgen aanstaande maandag de formules opgestuurd om de eerste stappen te zetten bij het bedenken en showen van hun marketingpersonage.

Hoe vind je precies de goede eigenschappen en eigenaardigheden van jezelf om uit te vergroten? Hoe kies je wijs zodat er als bij magie opeens veel meer van het meest lucratieve type klanten in je inbox zitten? Hoe jaag je de krentenkakkers, klagers en zuigers weg en trek je players aan, die geld hebben, die de urgentie voelen om nu te investeren, en die uitsluitend met jou willen werken als ze je eenmaal leren kennen?

De copywriting-formules voor het zetten van die allereerste stappen bij het creëren van je marketingpersonage vallen volgende week op de mat bij de Members. Wil jij de formules ook in de bus krijgen, meld je dan op tijd aan als Member: www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: