Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Jij ruikt niet lekker

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Klanten die jou te spreken krijgen in het echt, krijgen the full monty. Ze horen je stem, ze zien je lichaamstaal, ze ruiken je geur en je feromonen.

Maar in je marketing valt dat bijna allemaal weg.

Klanten moeten het dan doen met woorden op papier. Bestaat je marketing uit video, dan ben jij een pratend poppetje op een klein schermpje.

In je podcast horen ze alleen je stem. Je ruikt niet lekker, en ze missen je blije gezicht.

Alle media maken jou kleiner. Maakt niet uit welke media je gebruikt voor je marketing: ze reduceren jou tot er maar weinig overblijft.

En om dan toch nog op te vallen, is er iets nodig dat heel simpel is als je erover nadenkt. Alleen denken de meeste ondernemers er niet over na. Wat nodig is, dat is jezelf groter maken.

Maak jezelf wat groter dan je bent, als je tenminste wilt opvallen met je marketing.

Jezelf groter maken doe je door een marketingpersonage van jezelf te maken. Een versie van wie je echt bent die op een aantal punten wat versierd is.

Vergelijk het maar met een vrouw die zichzelf opmaakt om er mooier uit te zien. Een marketingpersonage is als make-up, maar dan voor je personality. En niet alleen vrouwen maar ook mannen kunnen dit gebruiken.

Maar hoe begin je nou precies met het creëren van zo’n marketingpersonage? Wat is je eerste stap? Welke eigenschappen zijn geschikt om uit te vergroten, en welke eigenschappen moet je angstvallig verborgen laten omdat mensen zich anders walgend van je afkeren?

Het is net als met kleding. Sommige kleding maakt je dikker, andere kleedt juist af. Sommige kleuren staan je perfect, in andere kleuren zie je eruit als een opgewarmd lijk.

Over je eerste stappen bij het creëren van je marketingpersonage heb ik een nieuwe masterclass gemaakt voor de Members van Het Lab. Die krijgen ze aanstaande maandag, en ik geef ze daarin copywriting-formules om te beginnen met het creëren van een onvergetelijk marketingpersonage.

Dit is niet voor showballen of party animals. Ik ben dat zelf ook niet. Het is voor de ondernemers die snappen dat voor langdurige fascinatie bij klanten meer nodig is dan droge content, een sympathiek levensverhaal en een goed product.

De link om voor maandag Member te worden en de formules in je bezit te krijgen: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Als je houdt van uitstellen dan kun je natuurlijk ook later Member worden, maar dan krijg je deze formules niet meer.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: