Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Klink jij op je website als een auto met een kapotte startmotor?

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Interviewer Tim Ferriss schuift in een aflevering van zijn podcast aan bij de keukentafel van Arnold Schwarzenegger.

Ze praten onder andere over de armoedige jeugd van ‘The Governator’ in een Oostenrijks dorpje waar ze geen stromend water hadden en hun behoefte deden op een splatsch-toilet: een wc waarbij het een seconde duurde voordat een vallende drol de inhoud van de beerput bereikte.

Schwarzenegger maakte in Europa naam als bodybuilder en ging naar Amerika. Toen hij in de jaren ‘70 een acteurscarriere wilde starten, werd hem verteld dat de tijd van muscle-acteurs voorbij was. Zulke films waren populair in de jaren ’50 en ’60, maar inmiddels waren de hotte acteurs allemaal kleine schriele mannetjes zoals Dustin Hoffman en Al Pacino.

Toch zette hij door, en zijn big break kwam toen hij in 1984 gecast werd voor de kaskraker ‘Conan the Barbarian’. Dat leverde hem in datzelfde jaar een rol op in ‘The Terminator’. De regisseur zei later dat hij The Terminator – waarin Schwarzenegger een cyborg speelt die uit het jaar 2029 terugreist naar 1984 om Sarah Connor te vermoorden omdat haar ongeboren zoon ooit de mensheid zou redden van een massaslachting door vijandige artificiële intelligentie – nooit had kunnen maken zonder Schwarzenegger, want die had niet alleen een brute fysique maar hij sprak ook met een keihard Duits accent: “He sounded like a machine”.

Arnie heeft nooit geprobeerd om zijn Oostenrijkse tongval kwijt te raken. Nu op zijn 74ste klinkt hij nog steeds als een auto met een kapotte startmotor als hij Engels spreekt. En dat is een van de verklaringen voor zijn populariteit: je moet er niet aan denken dat hij ooit gladjes Amerikaans zou spreken.

Ondernemers die iets schrijven voor op hun website, proberen vaak wél te klinken als iemand anders. Zodra ze weten dat een tekst voor websitebezoekers te lezen zal zijn, gaan ze deftig doen en de brave schrijfregeltjes toepassen die er zijn ingeramd door een grijze verveelde schooljuf in de tijd dat Scharzenegger nog een nobody was.

Daardoor klinken ondernemers saai en braaf op hun website, terwijl ze in werkelijkheid allesbehalve dat zijn.

De juf heeft je vroeger waarschijnlijk verboden om te schrijven in spreektaal. Je moest jezelf op een zakelijke manier uitdrukken op papier, en niet klinken alsof je maar wat aan het kletsen was.

Precies het tegenovergestelde is waar als je wilt dat mensen geboeid raken. Je wilt dat ze jou in hun hoofd horen praten als ze de tekst op je website lezen.

Je kunt makkelijk testen of dat gelukt is door je tekst hardop voor te lezen. Door voor te lezen ontdek je direct alle zwakke punten in je tekst. Zodra je een beetje hapert, weet je dat het op dat punt geen spreektaal is. Schaaf je woorden iets bij, net zolang totdat het voorlezen zonder moeite gaat.

In een online seminar geef ik donderdag een aantal tips voor een betere website. Ik leer je wanneer klanten aan je lippen hangen zodra ze de eerste woorden op je website lezen. Hoe mensen een emotionele connectie met je krijgen. Hoe je een website veel makkelijker te gebruiken maakt.

In totaal krijg je 8 idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken. Het zijn tekstuele dingen die je meteen zelf kunt aanpassen op je website, zonder hulp van je websitebouwer.

Ik geef dit live online seminar op woensdag 15 december van 10 tot 12 uur. Je kunt je gratis aanmelden, maar alleen als je 2 uur tijd vrijmaakt om tijdens deze deep dive mee te schrijven en rustig na te denken over je eigen website. Dus neem er even de tijd voor.

De link om je aan te melden is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-8-idioot-simpele-manieren-om-van-bezoekers-klanten-te-maken/

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: