Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Slimme beïnvloedingstruc van een ouwe voetbaltrainer

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Voetbaltrainer Co Adriaanse trainde onder andere Ajax, AZ en Willem II, en staat bekend om zijn woordvondsten.

Zijn bekendste is ‘scorebordjournalistiek’, een woord dat nu zelfs in de Tweede Kamer gebruikt wordt: journalisten die een verkeerd beeld schetsen door hun mening te laten bepalen door de uitslag van de wedstrijd in plaats van te kijken welk team beter speelde.

Een andere leuke is ‘kaaskijkers’: bij AZ werd het publiek aanvankelijk niet blij van het vertoonde spel en Adriaanse vergeleek ze toen met mensen die naar het langzaam rijpen van een Alkaarse kaas moesten zitten kijken.

Op avonden dat Adriaanse met een van zijn teams een Europese wedstrijd moest spelen, checkte hij altijd 1 detail over de scheidsrechter van dienst: hij wilde weten uit welk land hij kwam.

Als hij dan in zijn team een speler uit datzelfde land had zitten, maakte hij die speler aanvoerder.

Aanvoerders hebben van alle spelers en begeleiders het meeste contact met de scheidsrechter, en het spreken van dezelfde taal zorgde dan automatisch voor een gevoel van connectie tussen de scheidsrechter en de aanvoerder.

Het is een slimme manier om een klein emotioneel lijntje uit te gooien naar het arbitrale trio, dat vaak allemaal dezelfde taal spreekt.

Zo’n slimme interventie als de oude vos Adriaanse op het veld deed, kun jij ook op je website doen.

Je kunt een emotioneel lijntje uitgooien naar je websitebezoekers waardoor ze met jou meer connectie voelen dan met de tegenstander: je concurrenten.

Wat de meeste ondernemers doen op hun website, is te vergelijken met wat veel voetballers doen tijdens een wedstrijd: bezwaren oproepen. Ze zeggen dingen waardoor ze in de clinch raken met de scheids. Dat doen ze automatisch en uit eigenbelang, en wat ondernemers op hun website doen is ook zoiets.

Ze zetten daar informatie neer die zonder dat ze het weten bezwaren oproept bij hun klanten. Daardoor doet die website precies wat hij niet moet doen: mensen haken af of ze raken geïrriteerd door je, in plaats van dat ze doorklikken.

Verreweg de meeste websites roepen bezwaren op, en doen niet waar ze eigenlijk voor zijn: emoties oproepen. Emotie oproepen is de belangrijkste taak van al je marketing, want mensen zijn uiteindelijk gewoon een diersoort die beslissingen neemt door emotie en instinct.

Maar wat jij nu zegt op je website, roept waarschijnlijk alleen maar de verkeerde emoties op: bezwaren of zelfs irritatie. Je bent dan als een zeurende voetballer die de scheids op zijn zenuwen werkt.

Hoe je in plaats daarvan een emotioneel lijntje uitgooit naar je klant en van je websitebezoekers klanten maakt, vertel ik je volgende week in een gratis online seminar.

Want er is een element dat je nu nog veel te weinig gebruikt in je teksten waardoor klanten nog maar weinig emotionele connectie met je voelen als ze op je website komen. Het is niet ingewikkeld om dit toe te voegen, het zijn puur tekstuele dingen dus je kunt het meteen zelf veranderen.

In het online seminar vertel ik je hoe je dat doet, en je krijgt behalve deze tip ook nog 7 andere idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken. Ik laat je dus in totaal 8 dingen zien waardoor jij nu per ongeluk klanten afweert met je website, en ik vertel je simpele manieren om ze meteen te fiksen.

Aanmelden voor het online seminar is noodzakelijk, gratis en je doet dat op deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-8-idioot-simpele-manieren-om-van-bezoekers-klanten-te-maken/

Wie weet spreek ik je daar.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: