Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Een van de meest becommentarieerde posts op Reddit is een oproep die werd geplaatst door ene Davidstabil. Hij schreef dit prikkelende berichtje:
You choose a super power but the first person to reply choses a side effect.
Dat roept eindeloze series aan reacties op, waaronder veel smerige en een aantal vileine. Ene Justaluckyduck vraagt bijvoorbeeld om deze super power: Make any object I can think of appear with a snap. Waarop ItsMe_JD deze side effect toevoegt: But it always appears with that annoying plastic wrapping you have to use scissors to remove.
Er zitten wraakacties genoeg bij de reacties, zoals deze van Shadow_knight123: The power to turn anybody I want into a vegetable and change them back whenever I want. Maar Dafirelive antwoordt snedig: You are now a vegan.
Uiteraard doen de nerds ook mee, zoals Curiosity05 die als super power voor zichzelf wenst: I can control and change atoms. Maar CoolGuy23569 laat zien dat hij erover heeft nagedacht: One at a time.
Als ondernemer heb jij ook een super power, alleen hebben je klanten dat lang niet altijd door.
Maar gelukkig is de redding nabij. Je kunt namelijk een interventie toepassen waardoor je opeens oppermachtig bent in het universum waarin jij door de lucht vliegt, over gebouwen heen springt of mensen tijdelijk verandert in een blok ijs met een vernietigend shot vrieskou dat uit je wijsvinger komt.
Alsof de schrijvers en tekenaars die jouw stripverhaal maken opeens een idee hebben gekregen en jou een nieuwe superpower hebben gegeven.
Gelukkig ben jij in jouw business zelf die schrijver en die tekenaar, en bepaal je dus ook zelf wat er gebeurt in jouw strips.
Een super power waardoor je opeens niks meer te vrezen hebt van de concurrenten en andere villains in je leven, is het spreken van een eigen taal.
Daarmee bedoel ik niet dat je een paar woordjes Kroatisch leert als je van de zomer naar Split op vakantie gaat, grote smurf.
Nee, een eigen taal is een plot twist die van jou een superheld maakt in je markt, terwijl alle andere aanbieders opeens overkomen als sufneuzen.
Een van de Members van Het Lab is een eigen taal gaan spreken. Hij is een coach, en door zijn eigen taal is hij in één klap de enige in heel Europa geworden. Hij heeft daardoor een tijdlang in alle radio-programma’s gezeten die een item maakten over zijn onderwerp en per sé allemaal hem wilden interviewen.
Ik heb ook een andere klant die een eigen taal heeft gedacht, die advocaat is en van zijn klanten nu superhelden maakt.
Omdat ik weet dat je hierdoor de macht kunt overnemen in je markt, heb ik een masterclass over ‘eigen taal’ in je business gemaakt voor de Members van Het Lab. Daarin geef ik een aantal formules om je te onderscheiden met deze super power, die eigenlijk niks anders is dan een copywriting-techniek.
En ik geef een aantal voorbeelden, bijvoorbeeld van Italiaanse voetbalclubs uit de Serie A die een eigen taal gebruiken om hun fans tot op het kookpunt op te hitsen. Ik laat je zien hoe ze dat doen, en geef je een pikante voorbeeld vanuit mijn eigen Italiaanse schoonfamilie.
Wat je ook ziet is hoe twee marketing-godfathers zichzelf hebben getransformeerd door een eigen taal te gebruiken, waardoor ze nu bekend staan als respectievelijk een nieuw filmpersonage en een foute activist – waardoor ze extreem fanatieke fans hebben gekregen die bij ze blijven tot aan hun pensioen.
De deadline om deze cape om te kunnen doen is de eerste maandag van juli en die komt met de snelheid van het licht naderbij.
De enige manier om de masterclass toegestuurd te krijgen is door je aan te melden als Member van Het Lab voordat we hem naar de drukker sturen. Dit is de link: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab Kies voor Fast Lane, want dan plan ik in juli een middag met je in waarin we samen met een groepje Fast Lane Members jouw eigen taal meteen bedenken en toepassen in je business.
Om je een idee te geven van wat er gebeurt in de Fast Lane-sessies: gisterenmiddag was de implementatie-middag van juni, en daarin hebben de Fast Laners de eerste twee afleveringen van hun bloednieuwe podcast opgenomen en meteen ook live gezet op Spotify, Google Podcasts en nog een aantal podcast-apps. Verschillende van hen liepen al jaren te denken over een eigen podcast en in één middag zijn ze van uitstelgedrag geswitcht naar opnemen en live gaan. Het was een zeer waardevolle middag, kreeg ik achteraf te horen.
Goed weekend,
Aartjan van Erkel
PS
Niet verder vertellen, maar deze nieuwe super power is vooral geschikt voor luie ondernemers. Want het enige wat je hoeft te doen is wat woorden veranderen in je marketing en daarna ben je onoverwinnelijk.
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail