Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

In mijn pluizige badjas zag ik hoe ze krijsend naar beneden viel

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisterenmiddag lag ik samen met Chiara in badjas op de pier van Scheveningen.

Aan het eind van de pier is een vredig centrum waar je kunt floaten in een geluiddichte cabine, in extreem zout water.

We hadden die ontspannende sessie cadeau gekregen van mijn team, waardoor we nog net even konden relaxen voordat de oranje voetbalorkaan zou gaan waaien in Boedapast – dachten we toen nog.

Op weg naar het floatcentrum loop je langs tweehonderd meter horeca met barretjes waar je shots kunt kopen, versgebakken stroopwafels of een druipende kapsalon. Want het blijft wel Scheveningen natuurlijk.

Terwijl wij als katten in de zon lagen te soezen met natte haren in onze pluizige badjassen, viel er voor onze neus iemand in doodsangst gillend tientallen meters in vrije val naar beneden.

Precies tegenover ons ontspanningscentrum was namelijk het bungee-centrum. Daar werden mensen in een stalen kooi door een enorme hijskraan tot een ijselijke hoogte opgetakeld en daarna mochten ze eraf springen.

De jumpers waren mensen die op een zomerse zondagmiddag naar een extreme prikkel zochten om hun leven leuk te maken.

De realiteit van de meeste mensen is namelijk dat ze een saai leven hebben. Ze voelen zich opgesloten als ratten in de val door hun hypotheek, hun trouwboekje en hun looncontract.

Ze hebben een werkgever die in 99 van de 100 gevallen een saaie, zakelijke club is. Al hun werkdagen lijken daardoor op elkaar en iedere werkdag klokken ze in en weer uit, als menselijke productiemiddelen.

Omdat de meeste mensen hun leven als saai ervaren, zijn ze buiten werktijd wanhopig op zoek naar prikkels en entertainment. Dat is nog nooit zo extreem geweest als nu: we leven in een door entertainment geobsedeerde maatschappij. Je hoeft niet naar Scheveningen te gaan om dat te observeren.

Denk daarom als ondernemer nooit dat je wegkomt met klanten op een saaie manier aanspreken in je marketing of in de content die je verkoopt.

Als je wordt gezien als een saaie aanbieder zonder personality, dan kost je dat gewoon klanten. Het kan je ook je beste medewerkers kosten.

Een van de simpelste manieren om te voorkomen dat klanten zwaar onder-prikkeld raken als ze met jou zaken doen, is door niet meer mee te blaffen met de rest van je markt.

Want het mooie is: je concurrenten zijn gortdroge, zakelijke sufneuzen. Of niet dan? Ze zijn namelijk net zoals de meeste andere bedrijven. Niet omdat het saaie persoonlijkheden zijn, maar omdat ze bang zijn om afgewezen te worden. Ze denken namelijk dat het not done is om al te veel personality te tonen in hun marketing.

De makkelijkste manier om je daarvan te onderscheiden, is door uit de cirkel van saaiheid te stappen waarin de meeste bedrijven naar elkaar kijken en elkaar nadoen.

Daarvoor heb je helemaal geen extreme middelen nodig zoals het optakelen van een springkooi aan een hijskraan.

Het enige dat je hoeft te doen, is heel anders klinken dan de rest. Gewoon andere woorden gebruiken. En hoe meer je dat doortrekt, hoe unieker je bent.

Je gaat je eigen taal spreken, en je lijkt dan opeens op niemand meer.

In een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab, geef ik je copywriting-formules waardoor je op alle gebieden in je business vanaf nu een eigen taal gaat spreken.

Je doet een simpele interventie en daardoor word je veel minder vergeleken met andere bedrijven, doordat je in een andere categorie lijkt te vallen. Een veel betere categorie: je bent daarin namelijk de enige.

Ik laat je in de masterclass bijvoorbeeld zien hoe een coach die zijn eigen taal ging spreken daardoor in één klap de enige van Europa werd. Hij is onvergelijkbaar geworden, wat bijvoorbeeld als gevolg had dat het ene na het andere landelijke radioprogramma hem continu uitnodigde als ze een item over zijn vakgebied wilden maken.

De deadline om de masterclass over je eigen taal te bemachtigen, komt ijzingwekkend snel dichterbij. Versla de klok door je hier aan te melden als Member van Het Lab: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Kies voor een Fast Lane-membership, want dan plan ik nog voor je vakantie een middag met je in waarin we samen met een groepje Fast Lane Members jouw eigen taal meteen bedenken en toepassen in je business. Daardoor hak je een eigen plek uit in de jungle van experts waarmee je concurreert, gewoon door andere woorden te gebruiken.

Een mooie week,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: