Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Geplons in de kikkergeul

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Er zijn nieuwe ontwikkelingen in het leven van mijn kantoorkikker Henk.

Mocht je het gemist hebben: onder het raam van mijn kantoor ligt een afwateringsgeul omdat er een hellinkje voor mijn kantoor ligt. In die twee meter lange betonnen bak staat altijd een laag water en blubber en daarin woont een bruine kikker die ik Henk heb genoemd.

Henk zegt weinig terug, maar hij knort wel gezellig in het voorjaar en we schrijven ’s morgens vroeg samen mijn dagelijkse e-mail.

Van de week keek ik in Henk zijn blubbergeul en ik zag toen allemaal leven. Het sprong en het wriemelde: er was een hoop geplons in de kikkerhabitat.

Dus ik ging op mijn knietjes en hing met mijn bril boven het stalen rooster dat op de geul ligt. Wat ik zag, dat veranderde mijn perspectief.

Tot nu toe had ik altijd maar één kikker gezien, maar nu krioelde het van de kikkervisjes in het water. Dat betekent (1) dat Henk gezelschap heeft gekregen van een vrouwtje – goed geknord Henk! En (2) dat ze kindjes gemaakt hebben en dat het hier dus zometeen stikt van de kikkers.

Nou, kikkervisjes die schrapen met hun bekkies wat algen van de bodem af, dus die redden het wel. Maar als dat straks eenmaal kikkers zijn geworden, dan schakelen ze over van strikt veganistisch naar carnivoor. Ja, en dan kan het weleens hongerlijden worden daar in de geul.

Ik ga maar vast op zoek naar een plankje in de schuur wat ik als een loopplank in de geul kan steken zodat de jeugd straks kan ontsnappen, want die willen straks natuurlijk weer van alles.

En ze zullen trouwens ook wel moeten. Ik vind het al opmerkelijk dat 2 kikkers overleven in dat geultje en ik kan me niet voorstellen hoe 30 vette kikkers het daar straks gaan uithouden.

Ik kan me trouwens waarschijnlijk ook niet meer concentreren bij het schrijven als ze daar allemaal tegelijk gaan zitten knorren.

Om te overleven kun je nou eenmaal beter niet op een plek gaan zitten waar het heel druk is. Ook niet als ondernemer trouwens.

Je hebt iets nodig dat je onderscheidt, en waardoor jij de vetste hapjes krijgt. Het is wel de bedoeling dat die business van jou lekker wat oplevert natuurlijk.

Nou, soms is het helemaal niet nodig om daarvoor dan jarenlang marktonderzoek te doen of ingewikkelde research en development. Soms is het genoeg om een paar woorden te veranderen om opeens een unieke positie te krijgen in je markt.

Dat heeft een klant van mij gedaan, die coach is. Hij heeft ervoor gekozen om een eigen ‘taal’ te gaan gebruiken in zijn business, en daardoor is hij in één klap de enige in heel Europa geworden. Hij heeft daardoor onder andere een tijdlang in alle radio-programma’s gezeten die een item maakten over zijn onderwerp en per sé allemaal hem wilden interviewen.

Ik heb ook een andere klant die een eigen taal heeft, die advocaat is en van zijn klanten nu superhelden maakt.

Ik heb een masterclass over ‘eigen taal’ in je business gemaakt voor de Members van Het Lab, waarin ik een aantal voorbeelden en formules geef om je te onderscheiden met deze copywriting-techniek.

Italiaanse voetbalclubs uit de Serie A gebruiken ook een eigen taal, waardoor ze hun fans tot op het kookpunt ophitsen. Ik ga je laten zien hoe ze dat doen, en geef je een paar voorbeelden vanuit mijn eigen Italiaanse schoonfamilie.

Wat je ook ziet is hoe twee van mijn eigen leermeesters zichzelf hebben getransformeerd door een eigen taal te gebruiken, waardoor ze nu bekend staan als respectievelijk een nieuw filmpersonage en een foute activist – waardoor ze extreem fanatieke fans hebben gekregen die bij ze blijven tot aan hun pensioen.

En je ziet hoe een supervrouwelijke liefdes-expert een eigen taal heeft gevonden en zich daarmee uniek maakt in haar markt.

Het enige wat je hoeft te doen om deze masterclass in je bezit te krijgen is zorgen dat je Member bent van Het Lab voordat we hem naar de drukker sturen op de eerste maandag van de maand. Dus zwem nu naar deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab en kies voor het Fast Lane membership, want dan plan ik in juli een middag met je in waarin we samen met een groepje Fast Lane Members jouw eigen taal meteen bedenken en toepassen in je business.

Later.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: