Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Het grote verschil tussen burgers en ondernemers

Aartjan van Erkel

in Uncategorized

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Martin Scorcese kwam 2 jaar geleden met de documentaire ‘Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story’.

Daarin zijn beelden te zien van Bob Bylan uit 1975 toen hij met een ouwe bus door Amerika reed. Hij zit zelf achter het stuur en in de bus zit een gezelschap dat voor het grootste deel bestaat uit jonge mannen met cowboyhoeden met veren en veldbloemen in de hoedband gestoken.

Ze doen allemaal kleine podia aan op onbekende plekken, terwijl Dylan in de jaren daarvoor is doorgebroken en de allergrootste arena’s van Amerika had kunnen vullen. Maar hij wilde shows spelen die beter klopten bij zijn soort muziek, en daarvoor moest hij voor kleinere zalen staan.

Op het podium staat Dylan als een personage op te treden, een personage in zijn eigen revue, met een slordig en spookachtig witgeschilderd gezicht. Een idee dat hij opdeed toen hij bij een concert van Kiss was, de zorgvuldig beschilderde glamrockers die in diezelfde tijd succesvol waren en er niet voor terugdeinsden om theaterbloedzakjes in hun mond te stoppen, die kapot te bijten, het bloed van hun kin te laten lopen en zelfs het publiek in te spugen.

“Life isn’t about finding yourself or finding anything. It’s about creating yourself”, is een uitspraak van Dylan in deze documentaire, die is opgenomen in de tijd waarin de hippies definitief terrein hadden verloren.

En wat hij daar zegt, is precies ook het grote verschil tussen burgers en ondernemers.

Burgers zijn vooral geïnteresseerd in het vinden van dingen.
Ondernemers zijn geïnteresseerd in het maken van dingen.

Een van de mooiste ontdekkingen die je kunt doen in het leven is dat je in staat bent om iets belangrijks te maken dat er eerst nog niet was, en dat anderen daarin soms zo geïnteresseerd zijn dat ze het van je willen kopen. Als je het daar goed op doet, dan ben je een ondernemer.

En net als Dylan deed in ’75 heb je daarvoor precies het goede publiek nodig. Alleen op een podium voor je beste publiek ben je in staat om je beste werk te leveren.

Hou dit altijd in de gaten in je marketing. Blijf onafhankelijk. Ga altijd naar je beste publiek, die je het meest waarderen en het langste bij je blijven.

Verkoop jezelf niet aan de duivel, bijvoorbeeld aan toxische algoritmes die ons brein versnipperen, onszelf en onze kinderen afhankelijk maken, en persoonlijke informatie waarvan we ons niet eens realiseren dat we die op basis van ons gedrag hebben verstrekt, verkopen aan de hoogste bieders.

Over het creëren van je eigen podium heb ik een nieuwe, urgente masterclass opgenomen voor de Members van Het Lab.

Want marketing, en vooral online marketing, staat op een T-splitsing waarop je gedwongen gaat worden om een keuze te maken.

Iedere ondernemer die niet weet welke T-splitsing dat is, die ziet überhaupt helemaal geen splitsing. Die ziet alleen maar een bocht. En ze nemen die bocht, en ze gaan daarmee op weg naar een toekomst waarin ze de macht over hun marketing en daarmee over hun bedrijf uit handen hebben gegeven.

Ze worden kleine, nietige werkers voor grote bedrijven die het internet besturen vanuit enorme luxe campussen waar de briljantste geesten van de universiteiten steeds slimmere algoritmes programmeren.

Want die ondernemers hebben geen eigen podium en geen eigen publiek, dat ze volgt waar ze maar willen. Daardoor moeten ze het doen met het enige podium dat ze hebben. En dat is het algoritme.

De link om de toekomst van je bedrijf zelf te blijven bepalen en Member te worden van Het Lab Fast Lane is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab. In Fast Lane krijg je niet alleen de masterclass van deze maand, maar ga ik die ook in 1 middag samen met jou en de andere Fast Laners direct implementeren in je business.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail