Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Is je bereik op social media ingestort?

Aartjan van Erkel

in Social media marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je marketing doet op social media, heb je de laatste jaren waarschijnlijk gemerkt dat je bereik is verschrompeld.

Het is lastig om nog leuke aantallen views te krijgen op je video’s op YouTube. Zelfde geldt voor LinkedIn en Facebook.

Een van de oorzaken is dat de hoeveelheid content die wordt gepost te groot is. Daardoor moeten de algoritmes de aandacht van min of meer stabiele aantallen users uitsmeren over steeds meer posts. Daardoor wordt jouw content nog maar op weinig timelines getoond.

Het duurt niet lang meer of je bereik op je favoriete socials is te verwaarlozen, en misschien is dat nu al zo.

Zoals altijd ontstaan er alweer nieuwe sociale netwerken. Daar zijn de aantallen gebruikers nog laag. Daardoor heb je op netwerken zoals Clubhouse nu nog een verfrissend groot bereik, totdat het ook daar te druk wordt en het algoritme gaat ingrijpen.

Je kunt je afvragen of je dit spelletje nog wilt blijven meespelen als ondernemer.

Jarenlang extreem veel marketingtijd steken in het bouwen van een podium op een sociaal netwerk. Een tijdje genieten van de opbrengsten. En daarna zien hoe je podium door robots afgebroken wordt terwijl je daar niks aan kunt doen.

Niet alleen dat podium verdwijnt dat je hebt opgebouwd. Je raakt ook het publiek kwijt dat bij je podium stond. Want de enige manier waarop je contact kon hebben met ze is door content te plaatsen. En als die content niks meer doet, is het extreem lastig om ze nog te bereiken. En de contactenlijst die je in al die jaren bloedig hebt opgebouwd kun je niet downloaden.

Je bent dus alles kwijt.

Dit is allemaal niks nieuws. Maar veel ondernemers voelen nu wel de pijn. Want Facebook, LinkedIn en YouTube – waar veel ondernemers enorm in hebben geïnvesteerd – beginnen steeds irrelevanter te worden voor je marketing.

Als je dit nog niet voelt in je business, kun je maar beter voorbereid zijn op het moment dat het ook jou raakt. Zeker als je voor het krijgen van klanten afhankelijk bent van een van die netwerken.

Daar niet op voorsorteren is net zoiets als met een lege tank hysterisch lachend de woestijn inrijden en niet bedenken hoe je de overkant gaat halen als je eenmaal zonder benzine staat.

Ik ben zelf sinds ruim een jaar bezig met afstand nemen van de socials. Het grootste deel van mijn marketingtijd steek ik inmiddels in het opbouwen van een eigen podium en een eigen publiek.

Een podium dat mijn eigendom is, dat op mijn eigen grond staat. Een podium dat niet virtueel is en in handen van een leger aan robots.

Ik bepaal zelf wat er gebeurt op mijn podium. Ik kan mijn publiek bereiken via direct menselijk contact, zonder dat er een algoritme zit tussen mij en mijn klanten.

Ik raad je aan om niet te wachten tot het te laat is. Vooral als je business nu afhankelijk is van de socials.

Bescherm je bedrijf en je inkomen tegen de algoritmes, en maak jezelf onafhankelijk.

In een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab ga ik hier uitgebreid op in. Ik vertel ze hoe ik mijn bedrijf bescherm, en ik geef ze 9 manieren om op tijd een eigen podium te bouwen en een cultstatus te creëren in hun markt.

Dan kan de show doorgaan als het monster uit Amerika jouw bedrijf heeft opgevreten en verteerd in zijn stinkende ingewanden.

De link om nu de juiste afslag te nemen is www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten