Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ze draaien zich krakend om

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

 

De Duitse overheid krijgt een hoop shidt over hun nieuwste anti-corona spotjes.

Want ze hebben het gore lef gehad om humor te gebruiken.

In een vilmpje kijkt een man met de leeftijd van een oorlogsveteraan in het bejaardenhuis terug op de coronawinter van 2020.

Waarin hij destijds een student van 22 jaar was en eigenlijk had willen feesten.

Maar dat kon niet, en in plaats daarvan werd van zijn generatie verwacht dat ze vochten tegen een onzichtbaar gevaar.

Het lot van het land lag in hun hand.

Dus ze pakten al hun moed bij elkaar en deden wat er van ze verwacht werd.

Ze deden het enige juiste. Wat ze deden was…

Nichts.

Absolut gar nichts.

Lui als varkens lagen ze dagenlang op hun reedt voor de tv en streden tegen de verspreiding van corona.

Als ze zich omdraaiden om naar het plafond te staren kraakten de chipszakken die achtergebleven waren op de bank.

Dat was hun lot. Zo werden ze helden.

Afsluitende slogan: ‘Werde auch du zum Helden und bleib zuhause.’

Welke generatie wil dat nou niet?

Een probleem oplossen door niks te doen.

Er is trouwens ook een knagend marketingprobleem dat je oplost door het jezelf makkelijk te maken.

En waarmee je de wereld ook nog een beetje mooier maakt.

En dat is: niet meer van zukke saaie mailingen sturen naar je klanten.

De meeste ondernemers vervelen of irriteren hun mailinglijst met de nieuwsbrieven die ze sturen.

Ze sturen óf zulke dorre informatie dat de oogbollen van hun lezers uitdrogen in hun kassen,

óf ze sturen viezige kiloknaller-mails die door de ontvangers meteen onderin de digitale kattenbak worden gelegd om daar onbeschrijflijke dingen te absorberen.

En het grappige is: al die mails kosten ook nog beswel veel tijd om te maken.

Terwijl de ontvangers ze dus met lange tanden zien binnenkomen en ze meestal subiet deleten.

Die ondernemers komen niet op het idee om iets compleet anders te doen in hun mails.

Iets waardoor ze juist als eerste gelezen worden in de inbox.

En dat is: klanten entertainen met hun marketing.

Er is een manier om dat te doen, die het ook nog eens makkelijker maakt om van die mails te schrijven.

Sinds 2 jaar mail ik op die manier, en daardoor zijn mijn openingspercentages een stuk hoger geworden.

Terwijl ik iets doe waarvan de meeste ondernemers zouden zeggen: ‘Die is van het padje!’

Terwijl ze met hun wijsvinger op hun voorhoofd kloppen, waarbij een hol geluid te horen is.

Wat ik doe is namelijk: elke werkdag mailen.

Vorig jaar sprak ik op een congres en daar zat een klant in de zaal. Die zei tegen me: “Leuke mails stuur je. Alleen wel jammer dat je in het weekend niet mailt.”

Die mails schrijf ik elke dag in een halfuurtje.

Ze kosten me veel minder tijd dan de zeerieuze mails die ik stuurde toen ik nog aan hard teaching deed in mijn marketing. Van die 10 tips-mails stuurde ik toen, weet je wel? Ik was soms wel een halve dag bezig om zo’n mail te schrijven.

Hoe je een e-mailheld wordt en mails schrijft in een halfuurtje terwijl je ligt te rollen in de chipszakken op de bank met Netflix aan – mijn klant Frank schrijft ze letterlijk op die manier – nou ja dan zonder die chipszakken en hij kijkt Champions League in plaats van Netflix maar nog steeds in een halfuurtje en hij schrijft zijn mails ook nog op zijn TELEFOON – kijk dan naar mijn online seminar ‘Easy Money met Entertaining E-mails’.

Dat is een gratis webinar dat ik morgen en overmorgen geef. Je kunt dus kiezen uit 2 tijdstippen.

Ik heb 2 tijdstippen ingepland omdat het superbelangrijk is om veel contact te hebben met je klanten – helemaal in een tijd waarin de meeste contactmogelijkheden in real life zijn weggegumd door de lockdown.

En dat kan dus met e-mailmarketing die jou bijna geen tijd kost en die zo weinig weerstand oproept bij je klanten dat ze bereid zijn om elke dag van de week je mail te openen – ook als het zaterdag en zondag is.

De link om je gratis aan te melden voor mijn online seminar ‘Easy Money met Entertaining E-mails’ is https://event.webinarjam.com/channel/wbn-easy-money_reg

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast