Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Met open mond zitten ze naar je te kijken

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stel dat je meedoet aan de blind auditions bij The Voice.

Je staat op het podium bij de microfoon. Het rode lampje van de camera brandt.

Je kijkt naar de stoelen van de coaches die met hun ruggen naar jou toe gekeerd staan.

De muziek start in, en je begint te zingen.

Nadat je 5 woorden hebt gezongen, drukken alle 4 de coaches tegelijkertijd op de rode knop en draaien hun stoelen om, naar jou toe.

Met open mond zitten ze naar je te kijken. Een van de coaches gaat staan, met zijn armen juichend omhoog. “Jézus”, prevelt hij.

Dat gebeurde in 2011 toen Charly Luske in een verwassen spijkerbroek en t-shirt het vergeelde soulnummer ‘This Is a Man’s World’ aanhief, van James Brown.

Het is een van de 10 meest bekeken blinde audities wereldwijd met meer dan 70 miljoen views.

Na een paar seconden was iedereen al gedraaid, en de reden daarvoor was simpel.

Het was niet omdat Charly Luske zo’n mooie stem heeft. Die heeft hij wel, die heeft hij wel, maar daarom draaiden ze niet. Dat wás het niet.

De reden dat ze draaiden was dat ze hem GELOOFDEN.

Een perfect gezongen nummer kan zo koud zijn als de koelkast.

En een rafelig gezongen nummer kan zo warm zijn als de zon in mei.

Je publiek draait pas open naar je, als ze geloven wat ze horen.

Als ze niet alleen maar horen wat je zegt, maar ook vóelen wat je zegt.

Werkt hetzelfde in je marketing.

Als jouw cameraman op de knop Record drukt en jij begint een video op te nemen voor je business, dan wil je ook dat de stoelen gaan draaien.

Maar bij de meeste marketingvideo’s draaien de stoelen niet.

Want klanten drukken pas op de rode knop als ze jou voelen.

En in de meeste marketingvideo’s wordt alleen maar wat gewauweld.

Je ziet ondernemers die zich verstoppen achter hun eigen woorden.

Die maar wat jargon brabbelen.

Ze zijn speciaal naar de kapper geweest en ze hebben een nieuwe outfit aan, maar het doet er niet toe.

Het maakt niet uit hoe perfect de look is en hoe mooi de achtergrond in de studio.

Want achter al die woorden zit de echte ondernemer verstopt.

Je ziet niet de ondernemer zélf, maar je hoort alleen maar wat woorden.

Precies hetzelfde gebeurt in e-mail.

Ook in marketingmails kruipen ondernemers weg achter hun eigen woorden.

Dan is het net als de computerstem van je navigatie-systeem. Je voelt daar niks bij. Je vindt daar niks van.

Het goede nieuws over e-mailmarketing is: dat is dus normaal.

Het is de norm. Waarschijnlijk klinkt iedereen in jouw markt als een computerstem. Of niet dan?

Meld je maar aan voor hun mailinglijst. Het is niet te dóen wat die schrijven.

Die verstoppen zich óók allemaal achter hun eigen woorden. Mensen krijgen geen contact met ze.

Daarom draaien hun stoelen niet.

Maar jij kunt in je ouwe kloffie en met je haar in de war je echte stem laten horen.

Mensen herkennen dat meteen.

Binnen een paar seconden is hun weerstand weg en draaien ze naar je open.

Ik moet nu ophangen, maar als je hier meer over wilt weten: ik geef volgende week een online seminar over precies dit.

Over het schrijven van nieuwsbrieven en mailings die mensen voelen. Over het schrijven met emotie.

Het is een gratis seminar en het heet ‘Easy Money met Entertaining E-mails’.

Je kunt kiezen uit twee tijdstippen en dit is de link om je aan te melden: https://event.webinarjam.com/channel/wbn-easy-money_reg

De keuze is aan jou of je wilt dat klanten je echte stem gaan horen vanaf nu.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: