Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Stuur je veilige voorspelbare e-mails naar je klanten?

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Maandag werd in Operahuis Liceu in Barcelona een raar concert gegeven.

Het was het eerste concert sinds de strenge Spaanse lockdown, en de zaal zat vol.

Het publiek bestond uit 3.000 kamerplanten, die waren geregeld door de conceptuele kunstenaar Eugenio Ampudia.

Daarmee wilde hij een link leggen met de natuur, die door het maandenlange stilleggen van het openbare leven een comeback heeft gemaakt op veel plekken in de stad. Het stuk dat is opgevoerd is het Chrysanten-kwartet van Puccini.

De kunstenaar legde voor de camera van de NOS uit dat hij zijn performance heeft gecreëerd om richting de planten het verdriet van de mensheid te communiceren, dat we hebben gevoeld door wat er in onze ziekenhuizen en in onze bedrijven is gebeurd de afgelopen tijd.

Ik moest even slikken toen hij dat vertelde. De beelden van de wereldberoemde concertzaal vol met groen publiek zijn niet te missen, echt even opzoeken.

Communiceren met planten via klassieke muziek is overigens geen woe woe koembaya shidt.

Het is wetenschap. Er is een wijnboer in Toscane die 24/7 Mozart afspeelt tussen zijn wijnranken en daardoor minder troep hoeft te spuiten, en druiven heeft die twee weken eerder rijp zijn dan die van de buren.

Plus dat je iets vergelijkbaars als ondernemer ook kunt uitproberen.

Ik bedoel even niet de Sonos naast de sansevieria zetten.

Maar door je klanten vaak iets te laten horen, en aangenaam te klinken.

Niet als een vettige autoverkoper in een goedkoop pak. Maar als een vriend die regelmatig voorbijkomt.

De band die klanten met je voelen wordt dramatisch veel beter als je regelmatig even binnenwipt in de inbox.

Niet 1 keer per maand en alleen maar omdat je wat van ze mot.

Maar vaker dan dat, en dan gewoon om een praatje te maken of een bakkie te doen.

En om altijd een of andere leuke verrassing bij ze achter te laten die ze leuk vinden om uit te pakken.

Vrijdagochtend laat ik aan een aantal mensen zien hoe je e-mailmarketing doet op een onorthodoxe manier waardoor je concurrenten hun hoofd schudden en gniffelen dat jij nu echt van het padje bent.

Door een online sessie te organiseren met de naam ‘Easy Money met Entertaining E-mails’.

Het is een webinar voor ondernemers met een teflonlaag, want in je omgeving gaat niemand je begrijpen als je besluit om te mailen op de manier die ik je vrijdag laat zien.

Ook je eigen team niet. Je gaat daar echt even een gesprekje over moeten hebben.

Maar sinds ik hiermee begonnen ben een kleine 2 jaar geleden, is in mijn bedrijf alles veranderd.

Eerst zijn een hele hoop mensen op mijn mailinglijst gillend weggerend. En wat is overgebleven zijn mensen die alles kopen wat ik aanbied.

We noemen ze ook wel de hyper buyers. Extreem lucratieve klanten die voor de lange termijn bij me blijven. Waarmee een vriendschappelijke band is ontstaan, en die knetterhard gaan.

Dit is niet voor iedereen, en als je veilige voorspelbare mails wilt blijven sturen die de rest van jouw markt ook stuurt meld je dan niet aan.

Dit is de link: https://attendee.gotowebinar.com/register/8203046544757344779

Hooi,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: