Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Marketingwijsheid: Moeilijk doen is niet moeilijk

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren spotte ik ergens op internet deze tegelwijsheid:

“Moeilijk doen is niet moeilijk.”

Klopts. En we kennen allemaal wel iemand die volgens deze tegel leeft.

Marketing is ook zo. Het is makkelijk om je marketing moeilijk te maken.

Bijvoorbeeld: funnels bedenken met duizend afslagen en een duivels stroomschema.

Op elke afslag start er weer een ander treintje van e-mails.

Dat is follow-up automatiseren van hier tot tokidoki.

Ik hou zelf mijn marketing liever makkelijk.

Want al die complexiteit past niet in mijn kop.

En ik wil geen to do-lijsten en extra onderhoud creëren voor mezelf en mijn team in de toekomst.

Het belangrijkste wat ik doe aan marketing past daarom óók op een tegel:

“Bouw een lijst e-mailadressen en mail die zo vaak mogelijk”

Dat trekt een mailinglijst niet, zeg je.

Nou, of die mensen het trekken dat jij vaak mailt dat ligt vooral aan één ding. En dat is HOE je ze mailt.

Als je elke dag met bloederige handen op je toetsenbord gaat zitten rammen en ze spamt met kiloknallers en woensdag gehaktdag, zeg dan inderdaad maar dag tegen je mailinglijst.

Maar als je een beetje aardig voor ze bent en je mailt ze elke dag wat leuks, dan gaan ze anders naar je kijken.

Je bouwt dan een relatie. Je bouwt vertrouwen. En je bouwt sympathie.

Er ontstaat een soort vriendschap. Strictly business, maar toch ben je geen verkoper.

Door mails te sturen die mensen graag ontvangen, vlieg je onder de marketing bullshidt-radar.

Mensen zien je mails niet meer als marketing.

Paradox: en daardoor kun je opeens knetterveel aan marketing doen. Je kunt elke dag een aanbod mailen, als je wilt. Elke dag iets verkopen.

En toch geen weerstand oproepen.

Bij sommige mensen wel hoor, en die fladderen meteen weg. Sommigen schijten je inbox even onder. Gewoon de viezigheid even deleten, dit is je mailinglijst die zichzelf opschoont.

Wat overblijft zijn je allerbeste klanten en prospects.

Die ernaar uitkijken dat jij ze weer gaat mailen.

Als je het niet gelooft, dan zou je de reacties moeten zien die wij in de inbox vinden. En de reacties die mijn klanten krijgen die ik geleerd heb om op deze manier te e-mailen.

Vrijdag ga ik laten zien hoe je dit doet, en wat het oplevert.

Onder de marketing bullshidt-radar vliegen dus.

In het gratis online seminar: Easy Money met Entertaining E-mails.

Je kunt vrijdag van 10 to 12 uur kijken als je aangemeld bent via deze link: https://attendee.gotowebinar.com/register/8203046544757344779

Aartjan van Erkel

PS

Wat ik je vrijdag NIET ga vertellen, is dat je elke dag moet gaan mailen. Maar ik ga je wel challengen om vaker te mailen dan je nu doet. Waarschuwing: als je nu al weet dat je sowieso niet vaker wilt mailen, meld je dan niet aan want dan heeft het geen enkele zin dat je kijkt.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: