Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De enige performance die online beter werkt dan live

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Met zoonlief samen heb ik zojuist een seizoenkaart gekocht voor FC Utrecht, seizoen 20/21.

We weten nog niet of we ook daadwerkelijk naar het stadion kunnen.

Maar omdat ze nu weinig inkomsten hebben, geen overheidssteun hebben gekregen en niks aan crowdfunding doen, was het de enige manier om een steunbedrag aan onze club over te maken.

Het lullige bij voetbal is dat het kijken van de wedstrijd in het stadion by far de beste manier is om de wedstrijd mee te maken.

TV kijken werkt ook, maar thuis schreeuwen op de bank is toch iets minder dan met 23.000 man schreeuwen in de Galgenwaard.

Plus dat er bij ons thuis geen man in een witte jas met warreme wors langskomt die voor een paar euro een halve rookworst in je knuist stopt.

De meeste performances zijn nou eenmaal live het leukste.

Standup comedy bijvoorbeeld – daar kijk ik veel te veel van op Netflix maar meestal zit ik dan hooguit wat te glimlachen.

Terwijl ik eind januari nog in een volle comedy club in New York zat (ik weet het!) met een enorme margharita en een bord nachos voor mijn neus en toen moest ik zo hard lachen dat er een stukje gemalen ijs uit mijn glas via mijn neus naar buiten kwam.

Een andere soort performance die ook live en op afstand uitgevoerd kan worden is een training.

Daarbij zou je ook kunnen denken dat live trainingen by far de beste manier zijn om te leren.

Maar realiseer je wel dat deelnemers aan een dag live training 5 nadelen moeten overwinnen:

(1) reistijd en files

(2) een hele dag met volslagen onbekenden moeten praten

(3) maar 1 dag contact met jou hebben

(4) maar 1 dag vragen kunnen stellen

(5) maar 1 dag zich verdiepen in het onderwerp

Als je diezelfde training online aanbiedt, dan vervallen al die nadelen.

Het leereffect van een online training is door het ontbreken van al die nadelen veel groter dan bij een live training.

Want je deelnemers hoeven niet de auto in voor je training. Sterker nog, ze kunnen hem zelfs in de auto vólgen, terwijl ze onderweg zijn naar iets heel anders.

Ze hebben geen last van onbekenden. En als ze daar toch behoefte aan hebben, kunnen ze direct sparren met andere deelnemers en elkaar feedback geven.

Ze hebben een aantal maanden contact met jou, kunnen een aantal maanden vragen stellen en verdiepen zich een aantal maanden in het onderwerp.

Een aantal maanden contact met jou en vragen stellen? Dat kost een hoop tijd!

Noop. Mij kost het 1 uur per training per maand om met alle deelnemers contact te houden. Als je het slim aanpakt, kun je in dat ene uur de belangrijkste vragen beantwoorden die ze hebben.

Online trainingen zouden weleens de enige performance kunnen zijn die online beter werkt dan live.

Als je dat niet gelooft, dan daag ik je uit om zometeen van 10 tot 12 uur naar mijn online seminar te kijken.

En als je een online training niet ziet als een performance dan raad ik je zelfs dringend aan om te kijken, want anders vervelen je deelnemers zich straks kapot als je een online training gaat opnemen.

Kijk zelf maar wat je met dat advies doet, hier is in ieder geval de link om je gratis aan te melden: https://aartjanvanerkel.lpages.co/aanmelding-webinar-hoe-ik-online-trainingen-verkoop-in-onbeperkte-aantallen/

Tot zometeen om 10 uur sharp.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: