Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom de trainingen-wereld een van de grootste marketingzondaars is

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ryan ‘roze haren’ Babel en Memphis ‘leeuwtattoo’ Depay zijn schooljongens als je ze vergelijkt met Hall of Fame-basketballer Dennis Rodman.

In zijn actieve carriere was hij een huurmoordenaar in de verdediging van de Detroit Pistons en de Chicago Bulls. En hij had de extreemste looks van alle spelers.

Sigaren puffend trok hij na het spelen van een wedstrijd op het allerhoogste niveau de hele nacht met zijn voltallige vrouwelijke entourage door het uitgaansleven, een cowboyhoed met veren op zijn hoofd, een glittertopje aan en een paarse lycrabroek. En stond de volgende dag weer fris op de training.

Of hij verdween dagenlang van de radar.

Een van de coaches waar hij een goede relatie mee had, was Chuck Daly. Die riep op een dag de assistentcoach bij zich toen die Rodman probeerde te coachen toen die wazig voor zich uit staarde tijdens een training.

En sprak de vaak geciteerde woorden:

“Leave him. You don’t put a saddle on a mustang.”

Overachievers zijn niet aan de top gekomen door conventioneel gedrag.

Maar omdat ze niet te handhaven waren in normale banen, onder normale mensen, in een normaal leven.

Daarom hebben ze zich ongeduldig losgerukt, hebben de asfaltweg verlaten en zijn hun eigen pad gaan uithakken in de jungle.

In de trainingenwereld ligt een enorme, zesbaans asfaltweg te blakeren in de zon. Het geven van trainingen is een markt met een gigantisch verkeer.

Zowel van klanten als van aanbieders.

En de aanbieders in hun nette pakkies in hun saaie Van der Valk-zaaltjes volgen rigide allerlei conventies waarvan ze denken dat het zo heurt.

Als je niet kunt slapen, ga dan eens wat rondklikken op de websites van grote aanbieders van trainingen.

Godsallemachtig. Een treurnis. Het is voor mij fysiek onmogelijk om dan niet te hartstochtelijk te geeuwen.

Het is verbazingwekkend hoe saai trainers en opleiders hun producten hebben gemaakt.

Toen ik maanden geleden bij een conferentiehotel stond in te checken, zag ik op de monitor bij de receptie een aantal van de juweeltjes van trainingen aangekondigd staan die in de zaaltjes gegeven werden:

Implementeren van zelfsturing.

Fundament voor verantwoordingsorganen.

Basistraining strategisch omgevingsmanagement.

Bent u daar nog? Kulleere.

Een van de grootste zonden in marketing is saai zijn, en de opleidingenwereld is een van de grootste zondaars.

Als je van plan bent om de trainingenmarkt te betreden en je wilde je aansluiten bij de muisgrijze consensus, dan is dat  een veilige keus waar niemand kritiek op zal hebben.

Veel succes. Je doet braaf mee met de rest.

Maar als je niet kunt functioneren onder rigide conventies en gewend bent om niet te voldoen aan verwachtingen, dan ben je uitgenodigd voor het online seminar dat ik zometeen geef.

Mijn sessie is uitsluitend bedoeld voor selfmade ondernemers, experts, en voor het strondteigenwijze segment onder de coaches en trainers.

Ik ga je laten zien hoe ik de afgelopen 6 jaar aan duizenden ondernemers online trainingen heb verkocht in het hoge segment.

Dus aan de bovenkant van de markt.

Op een manier die abnormaal wordt gevonden door de rest van de markt, de trainers die straks weer dagelijks in de file staan om hun deelnemers dood te gaan vervelen in lelijke zaaltjes langs de A12.

Meld je alleen aan als je tijd hebt van 10 tot 12 uur, anders heeft het geen zin: https://aartjanvanerkel.lpages.co/aanmelding-webinar-hoe-ik-online-trainingen-verkoop-in-onbeperkte-aantallen/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast