Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Sta jij AAN of uit?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Bekentenis: een van mijn guilty pleasures is talentenjacht-audities kijken op YouTube.

Het liefst van een vaalgrijzen kantoormuis die óp van de zenuwen het podium op wankelt, een paar antwoorden mompelt op vragen van het vuurpeloton dat perfect in de plooi achter hun buzzers zit, en de microfoon pakt.

En vervolgens een knop in zichzelf omzet, een aria van Puccini aanheft, binnen een minuut 2 octaven omhoog klimt en een uithaal doet waardoor de zaal verandert in een krijsend pandemonium van jankende kippenvellen.

De introvert die zojuist tussen de coulissen nog onopvallend stond te wezen, heeft even zijn stage presence aangezet.

Hallodio…. die had niemand zien aankomen.

Behalve zijn vrouw natuurlijk, die backstage goedkeurend staat te glimlachen en even haar ooghoek aanraakt.

Als de muziek stopt, ziet hij 4 losse kaken boven de buzzers hangen.

De stage presence is het goedbewaarde geheim van de meeste artiesten en presentatoren.

Als je ze op straat tegenkomt in hun gewone kloffie, zou je ze zó voorbijlopen.

Maar als ze in de make-up op het podium staan en zichzelf aanzetten, dan móet je naar ze kijken.

Dat komt alleen niet door die make-up, en ook niet door wat ze aanhebben. Dat komt voor 99% doordat ze zichzelf aanzetten.

Golden buzzer-deelnemers van talentenjachten weten dat ook. Die hebben de aan/uit-knop in zichzelf allang gevonden.

Ook als ze in het normale leven doodverlegen zijn en nog geen 2 woorden small talk kunnen bedenken als ze moeten socializen met vreemden op een feestje.

Een beroepsgroep die dit nauwelijks doorheeft, zijn de trainers en teachers.

Die hebben vaak hun stage presence nog niet ontdekt. Ze weten niet waar hun aan/uit-knop zit.

Als je voor een groep staat of op een podium, dan kom je daar nog wel mee weg.

Maar de enige reden dat je ermee wegkomt, is dat mensen er een hekel aan hebben om op te staan en weg te lopen terwijl jij dat kunt zien.

Of dat de baas heeft betaald en ze jouw training verplicht moeten uitzitten.

Dan lopen ze niet weg maar ze checken mentaal uit, want ze willen niks meer horen van jouw saaie verhaal. Ze steken hun hoofd in hun laptop en je hebt geen oogcontact meer met ze.

Maar als je publiek online is, dan is het dodelijk als jij vergeet om je stage presence in te schakelen.

Deelnemers aan je online training zijn dan weg. Want ze voelen dat jij uitstaat.

Ze doen niks met je training. Of ze gaan klagen en vragen hun geld terug.

Als jij nerveus, saai of lauw overkomt, dan krijg je negatieve, ongemotiveerde deelnemers.

Kun je nog zo’n goeie training opnemen, kun je nog zo’n mooie pagina hebben, kun je nog zo’n kekke titel hebben.

Poefff, alles valt weg als je zit te mummelen als een dood vogeltje.

Dit is een van de meestvoorkomende oorzaken dat online trainingen geen succes worden.

Luister jezelf maar eens terug als je een module hebt opgenomen.

Zit er energie in, of klinkt het alsof je een boodschappenlijstje voorleest?

Stel die eerlijke vraag aan jezelf. En als je niet vrolijk wordt van het antwoord, ga op zoek naar jouw eigen aan/uit-knop.

Neem je training op als JEZELF MAAL TWEE.

Wees twee keer zo enthousiast als normaal, wees twee keer zo blij als normaal, en neem twee keer zoveel ruimte in als normaal.

Succes, tijger.

Aartjan van Erkel

PS

Wil je nog meer tips om van jouw online training een kassucces te maken? Kijk dan volgende week naar mijn online seminar ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

Dringend verzoek: meld je alleen aan als je bereid bent om je stage presence te gaan gebruiken. Als je bereid bent om je online training te zien als een performance. Want we gaan het hebben over het verkopen van high-end trainingen voor hoge prijzen aan de bovenkant van de markt. In die arena kom je er niet mee weg als je een lauwe, saaie training opneemt of als je denkt dat het goed genoeg is als je de aanpak papegaait van alle andere trainers in jouw markt.

De link om je gratis aan te melden is https://aartjanvanerkel.lpages.co/aanmelding-webinar-hoe-ik-online-trainingen-verkoop-in-onbeperkte-aantallen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast