Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je online producten verkoopt aan de bovenkant van je markt

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Wie de basketball-docu The Last Dance bekijkt, ziet een Michael Jordan die als de alfa-leider van een roedel wolven zijn tanden in een tegenstander zet en nooit meer loslaat.

Er moest altijd gewonnen worden. En er werd ook bijna altijd gewonnen.

De Chicago Bulls waren een flutteam totdat ze hem als rookie uitkozen tijdens de draft van de NBA. En sinds Jordan is gestopt met basketballen, zijn ze ook weer weggezakt.

Vorige winter was ik in Chicago bij een thuiswedstrijd van de Bulls tegen de Boston Celtics in een bijzonder matig gevulde arena, en ze konden er geen houtjetouwtje meer van. Ik was getuige van de grootste nederlaag uit de clubgeschiedenis.

Hoe anders was het in de jaren ’90. Toen stuiterde er in het United Center een team moordenaars over de planken vloer, bloed druppelend van hun hoektanden.

NBC-sportcommentator Ahmad Rashad zegt over Jordan:

“Michael played every game as if it was his last. Every. Single. Game. There was never a day off. He knew that there was gonna be somebody in that crowd that never saw him play before. That’s what kept him going.”

We zijn niet allemaal Michael Jordan.

Sterker nog, de adoratie die je ziet in de serie maakt duidelijk dat er eigenlijk niemand is zoals hij.

Niet iedereen is elke wedstrijd zo scherp, zo agressief en zo dodelijk. Niet iedereen speelt elke pot voor twintigduizend uitzinnige fans.

Neem nou een trainer die zijn brood verdient in de arena van de kennisoverdracht.

Die dag na dag voor groepen staat om uit te leggen hoetzit.

Als die duzend keer dezelfde training heeft gegeven, is hij dan elke keer even scherp? Is hij elke dag Michael Jordan?

Nou, die heeft er echt weleens een daggie tussen zitten dat hij last heeft van hoofdpijn, een pesthumeur of een groep zeicksnorren. Net zoals wij allemaal.

Live trainingen zijn daardoor een product van wisselende kwaliteit.

En ze hebben ook nog 3 andere nadelen.

(1) deelnemers hebben maar 1 keer contact met jou als trainer

(2) ze kunnen maar 1 keer vragen stellen

(3) ze verdiepen zich maar 1 keer in het onderwerp

Na die ene trainingsdag gaat iedereen weer lekker brandjes blussen op het werk en ze vergeten al snel wat ze geleerd hebben.

Als je diezelfde training nou eens een keer opneemt als een online training, kun je dat doen op een dag dat je top in je vel zit en de wereld bij zijn noten hebt.

Je creëert dan een video waarmee je opeens een schaalbaar product in handen hebt van topkwaliteit, dat je in onbeperkte aantallen kunt verkopen.

Zonder dat jij elke keer je haar hoeft te kammen.

En je deelnemers gaan ook op een andere manier om met online trainingen:

(1) ze hebben een paar maanden contact met jou als trainer

(2) ze kunnen een paar maanden lang vragen stellen

(3) ze verdiepen zich een paar maanden lang in het onderwerp

Het leereffect en de resultaten van je deelnemers zijn daardoor veel groter.

Zo’n training is daarom ook een high-end product dat je voor meer geld verkoopt dan een live training.

Hoe je het flikt om online trainingen op de markt te zetten die een hoge investering vragen en waardoor je deelnemers veel betere resultaten hebben, dat vertel ik volgende week in een gratis online seminar.

Daar kun je bij zijn als je 2 uur tijd vrij hebt in de ochtend en serieus geïnteresseerd bent in het verkopen van online producten aan de bovenkant van je markt. Dus aan de beste klanten die het meest willen investeren en die ook de beste resultaten halen.

Dit seminar kost dan wel niks, maar het is dus niet voor iedereen. De link om erbij te kunnen zijn is https://aartjanvanerkel.lpages.co/aanmelding-webinar-hoe-ik-online-trainingen-verkoop-in-onbeperkte-aantallen

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast