Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe behoud je klanten tijdens een pandemie?

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

“Hoe het met mij gaat? Joh, als introvert heb ik mezelf al jaren getraind in social distancing.”

Die opmerking heb ik de afgelopen dagen al een paar keer gemaakt in videocalls met groepjes familieleden.

Want ik heb me eigenlijk nauwelijks hoeven aanpassen. Ik werk van nature altijd al in quarantaine.

Thuis werk ik hele dagen alleen, in mijn semi-ondergrondse cave waar niemand komt. Of ik zonder me nog verder af, door 4 kilometer verderop in mijn stilte-studio te gaan zitten, waar ik schrijf en webinars geef en waar het zelfs nog stiller is.

En ik denk dat extraverten het nu inderdaad het moeilijkst hebben.

Maar bedenk ook eens waar je klanten nu behoefte aan hebben.

Willen die introvert gedrag van jou? Dus afstand, radiostilte, een winterslaap?

Het is helemaal niet gek als je nu de neiging hebt om in je schulp te kruipen. Je bent effe weg, en je ziet wel wanneer je business weer op gang komt.

Of willen klanten extravert gedrag van je? Willen ze dat je contact houdt? Regelmatig in de lucht komt, leuke plannen hebt, vraagt of alles goed gaat, of je iets kan betekenen?

Het maakt effe niet uit of je ‘E’ of ‘I’ bent op de schaal van Myers-Briggs.

Want nu is niet het moment om als een egel weg te kruipen onder een hoop bladeren en te wachten tot de economische winter voorbij is.

Nu is niet het moment voor ondernemers om in freeze mode te gaan.

Want dan ga je er eigenlijk van uit dat je klanten ook alles on hold zetten.

En dat is helemaal niet zo. Je klanten willen gewoon door met hun leven. Of met hun business. Iedereen staat te trappelen. Ze zoeken naar mogelijkheden.

Als je nu te weinig van je laat horen, word je ruw wakker worden als de economie straks weer opstart.

Want als je nu stopt met mailen, loop je het risico dat klanten jouw mails straks niet meer openen.

Laat je klanten niet zitten, en mail ze nu vaker dan ooit.

Blijf je verhaal vertellen, en val op in de inbox van je klanten waar het nu een stuk rustiger is.

Dat is de beste tip die ik je nu kan geven om je klanten te behouden.

Pas je verhaal aan de omstandigheden aan. Doe niet alsof er niks aan de hand is. Help klanten met wat ze NU nodig hebben.

Laat jezelf extra vaak zien, en probeer je bereik nu juist te vergroten.

Gebruik deze tijd om AAN je bedrijf te werken, in plaats van IN je bedrijf.

Laat elke dag je lijst met e-mailadressen groeien. Zorg dat je bereik groeit en bouw je mailinglijst uit.

In de afgelopen 10 jaar heb ik 3 manieren gevonden die voor mij het beste werken om meer e-mailadressen te verzamelen.

Het zijn 3 formules waardoor ik de grootste lijstgroei kreeg, en waardoor ik het e-mailadres kreeg van precies de goede klanten.

Want het heeft geen zin om met een heel groot net te gaan vissen op open zee, als je eigenlijk maar 1 soort vis wilt vangen.

Wil je tonijnen vangen, dan kun je beter een heleboel hengels uitgooien in plaats van een sleepnet. Of zo, weet ik veel hoe je tonijnen vangt.

Het punt is: met een groot net vang je 90% bijvangst die je moet teruggooien. Allemaal dooie vis voor de meeuwen, dassonde.

Mijn 3 formules voor lijstgroei geef ik aanstaande maandag aan de Members van Het Lab.

Ik leg ze uit hoe je tonijnen opvist in plaats van allemaal van die gemene krabbetjes en slappe witvis.

De deadline voor serieuze vissers is maandag, en dit is de link: www.HetLab.online

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: