Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De grote boekverhuizing

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Snel bericht vanuit de Crown Lounge op Schiphol.

In mijn e-mail zat gisteren een geinig bericht.

Dat gaat over het Art Deco postkantoor op de Neude in Utrecht, het plein dat je nog kent van Monopoly.

Het oude postkantoor heeft een centrale hal met een duizelingwekkend hoog paraboolvormig plafond waar je beck van openvalt als je naar binnenloopt.

De hal is versierd met zwarte beelden die alle werelddelen voorstellen, een enorme klok en hij is helemaal opgetrokken uit geglazuurde gele baksteentjes.

Mijn favoriete gebouw van de stad met flinke afstand.

Alleen heeft het jarenlang leeggestaan.

Tot er een investeerder mee aan de haal ging, en aan de Utrechters beloofde dat de Centrale Bibliotheek over een paar jaar zou mogen verhuizen naar dit overweldigende pand.

Die paar jaar zijn nu voorbij. In maart gaat de bieb open in het oude postkantoor.

Alleen is er één probleem.

De kinderboeken moeten nog verhuisd worden.

Dus is gisteren de Utrechtse jeugd per e-mail opgetrommeld om mee te helpen bij De Grote Utrechtse Boekverhuizing op zondag 16 februari.

Het is 500 meter lopen van de ouwe naar de nieuwe bieb.

De boeken-slang die gaat ontstaan is een mooi voorbeeld van het betrekken van je klanten.

Want een heel stel van die kids heeft straks persoonlijk een bijdrage geleverd aan de opening van de bloedmooie nieuwe bieb, en dat geeft een band.

Smart thinking van een marketeer bij de gemeente.

Iemand die ook slim zijn klanten heeft betrokken bij het succesvol lanceren van zijn ding, dat is Mark Tigchelaar.

Hij is auteur van een van de grootste business-bestsellers van afgelopen jaar (dik 20.000 joenits) – ik heb nog nooit een auteur zo snel op 1 zien komen als Mark (binnen 2 dagen).

Daarvoor heeft hij een truc gebruikt die ik voor het eerst iemand zag toepassen.

Het is een clevere manier om bulkbestellingen te krijgen van je boek.

Als er nou IETS voor zorgt dat je boek als een malle omhoogschiet in de rankings dan is dat een bulkbestelling. Van 100 boeken of meer.

Hoe Mark een aantal van zulke bestellingen heeft binnengeharkt, vertelt hij komende maand in een interview dat ik speciaal heb gedaan voor Members van Het Lab.

Misschien ben je helemaal niet van plan om een boek te gaan schrijven. Of is je boek net klaar.

Beluister het interview in dat geval dan om de focus-tips van Mark eruit te halen.

Want Mark is de bekendste expert op het gebied van concentratie in Nederland, en ik heb hem gevraagd om slimme adviezen te delen voor ondernemers die snel afgeleid zijn.

Een van de dingen die ik zelf bijvoorbeeld van Mark geleerd heb, is hoe je meer kunt onthouden als je een zakelijk boek leest.

Ik las ze vroeger compleet op de verkeerde manier. Die tip heeft niks met snellezen of iets dergelijks te maken. Was voor mij een openbaring.

De link om Member te worden voordat de deadline afloopt is www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

PS

Ik ga nu inchecken op mijn vlucht naar New York, waar ik een week heen ga om iets bijzonders te doen. Waarover de komende dagen meer, stay tuned…

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: