Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Nerd skill

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een tijdje geleden kocht ik poepsjieke Italiaanse schoenen bij een high end schoenenwinkel.

Donkerblauw glad leer, met een verloopeffect in de kleur. Zitten als pantoffeltjes, heur.

Die winkel stuurt me sindsdien 3 keer per jaar een e-mail.

Dat lijkt weinig, en ik voel me inderdaad nou niet bepaald overladen met aandacht.

Maarrrr het is al meer follow-up dan de meeste bedrijven ooit zullen doen.

In de mail die ik vorige week van ze kreeg, werd ik uitgenodigd voor een speciaal event.

Een schoenenpoetsclinic.

Ik moet zeggen, ik kwam in de verleiding. Omdat ik een voorliefde heb voor het leren van nerdskills. Omdat ik een voorliefde heb voor sjieke schoenen. En omdat ik een voorliefde heb voor gepóetste schoenen.

Dat ik zin kreeg om te gaan, dat kwam alleen niet door de tekst in de mail.

Want het enige wat de schoenwinkel zei over de clinic was:

U kunt uw eigen schoenen meenemen.

Kom gezellig poetsen samen met onze schoenmaker.

En dan een link om me aan te melden.

Ze deden totaal niet hun best om mijn gedrag te beinvloeden.

Ze hoopten dat hun clinic al zo aantrekkelijk voor me zou zijn dat ik toch wel kwam.

Zulk gedrag heeft een naam. Bijna geen marketing doen en toch de hoop hebben dat je klanten trekt. Jeff Walker – een van de online marketingpioniers – noemt dat hope marketing.

Voorbeeld: je opent een winkel en hoopt dat er DUS wel klanten binnen zullen lopen.

Of: je zet een training in elkaar en hoopt dat je DUS wel aanmeldingen zult krijgen.

Nederlandse ondernemers zijn nogal van de hope marketing.

Maar dat is niet de manier om een gierend succes van je tent te maken.

Als je wilt winnen in jouw markt, is het niet genoeg om te hopen.

Als je wilt winnen in jouw markt, moet je wéten.

Weten dat jouw aanpak werkt, weten dat jouw ding een succes gaat worden.

Weten is niet hetzelfde als improviseren, wat de meeste ondernemers in jouw markt doen.

Weten is ook niet hetzelfde als naar elkaar kijken en elkaar kopiëren, wat de meeste ondernemers in jouw markt doen.

Weten is: formules gebruiken. Formules die zichzelf allang bewezen hebben in andere markten en die jij nu voor het eerst in jouw markt gaat gebruiken. Om te winnen.

Members van Het Lab krijgen elke maand zo’n formule. Om te winnen in hun markt.

De Members zijn allemaal experts. Ze zijn ergens heel goed in. En ze willen nu doorpakken, niet door nog betere experts te worden maar door eindelijk de bekéndste expert te worden.

Deze maand krijg je de formule om van een boek niet alleen een bestseller maar zelfs een Fenomeen te maken, en een aantal verschillende formules om je beter te kunnen concentreren als je creatief bent maar ook snel afgeleid.

Dit is de link, kiekt ‘m glimmen:

www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: