Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een van de pijnlijkste dingen die een ondernemer moet doen

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Dit bericht gaat over de grootste denkfout van experts.

Door die denkfout lopen klanten bij ze weg. Soms na een paar jaar, vaak al eerder.

Kostbaar, want een van de pijnlijkste dingen die je moet doen als ondernemer is: nieuwe klanten binnenbrengen.

Daarom zijn ondernemers daar meestal super op gefocust. Marketing is voor de meeste ondernemers: altijd maar weer achter nieuwe klanten aanrennen.

Alsof je elke vrijdagavond weer een nieuw tsjikkie wil scoren in de kroeg. Ze komen niet op het idee om die leuke meid van vorige week aan zich te binden.

Ze doen hijgerige one night stand-marketing.

Nieuwe klanten zijn duur omdat ze advertentiebudget kosten. Of tijd die je in contentmarketing moet steken.

Dus hoe hou je zo’n dure klant nou zo lang mogelijk bij je?

Het lastige is dat bijna geen enkele expert genoeg weet om 20 jaar lang telkens nieuwe dingen te kunnen teachen of toepassen. Zelfs niet als je altijd maar blijft studeren en jezelf de hele tijd bijschoolt.

De belangrijkste kennis die jij overdraagt past waarschijnlijk in één boek. Dus waarom zouden klanten dan 20 jaar blijven hangen?

Niet door je expertise.

Experts denken meestal dat ze het moeten hebben van hun content. Van hun kennis. Van hun adviezen.

Die houdt die klanten wel geïnteresseerd, toch?

Sure, daar blijven ze misschien wel een paar jaar door plakken. Kopen een paar adviezen. Doen een paar trainingen.

Maar daarna hebben ze het wel een beetje gezien. Ze gaan verder kijken.

Dus alleen de waarde van jouw teachings of consultancy of advies of dienst is niet genoeg.

Als je klanten hebt die hun leven lang bij je blijven, dan komt dat door je personality.

Want:

Jij verkoopt geen product.

Jij verkoopt geen dienst.

Jij verkoopt geen transactie.

Wat jij eigenlijk verkoopt is een relatie.

De relatie is de reden dat mensen bij je komen en bij je blijven.

Je kunt hiervan vinden wat je wilt, he? Je kunt het leuk vinden of niet, en je kunt het belangrijk vinden of niet. Je kunt er een natuurlijke voorkeur voor hebben of niet. Om zelf een opvallende rol te pakken in je bedrijf en in je marketing.

Maar wil je de omzet laten stijgen?

Wil je de kosten laten dalen voor het binnenhalen van nieuwe klanten?

Dan is je personality gebruiken the way to go.

Aan Members van Het Lab leg ik deze maand uit hoe je dat doet. Want ze krijgen het geheim van personality in copywriting.

En dit is de tip die ik ze ga geven:

De reden dat klanten 20 jaar of langer bij je blijven is hun interesse in jou als PERSONAGE.

Ja, een personage zoals in films en romans. Personages roepen fascinatie op, en je klanten kunnen daar geen genoeg van krijgen.

Om jezelf succesvol neer te zetten als een personage, heb je 10 elementen nodig. Die elementen krijg je als Member allemaal in dit extra dikke jubileumnummer – want Het Lab bestaat 1 jaar.

En een heleboel voorbeelden van Nederlandse ondernemers die van zichzelf een personage hebben gemaakt.

Ik citeer copywriting-fragmenten van mijn eigen favoriete personages in marketing.

Maandag is de deadline om de nieuwe masterclass in je hebberige handjes te krijgen, en dit is de link: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: