Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Doe jij marketing als een jager of als een boer?

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Toen hij 46 was, werd de auto van Tracy Morgan geramd door een vrachtwagen.

Hij lag 2 weken in coma en overleefde het maar net.

Nu 5 jaar later is hij terug op het podium als comedian, ouder en wijzer.

In zijn show Staying Alive leert hij middelbare mannen een lesje die nog steeds achter de meiden aan zitten.

“Don’t go chasin’ waterfalls. Stick to the rivers and the lakes that you’re used to.

Chasin’ them young girls out there. That’s arrested development!

You gotta grow the fark up. Can’t keep doin’ the shit you were doing when you was 18.”

Middelbare mannen die vergeten wat ze thuis hebben, zijn net als veel ondernemers.

Die alleen maar bezig zijn met scoren.

Hijgerig achter nieuwe klanten aan zitten.

Terwijl ze allemaal bestaande klanten hebben waar ze niet naar omkijken.

Willem uit Drenthe, eigenaar van een tapijtreiningingsbedrijf:

“Wat ik nooit deed dat was mails sturen om contact te houden met bestaande klanten. Omdat ik niet wist wat ik erin wilde zetten.

Ik wist trouwens ook nooit onderwerpen om blogs over te schrijven. En ik dacht van: ‘Wie is daar nou in geïnteresseerd?’”

Wie ondernemers ook vaak vergeten, dat zijn prospects.

Daar flirten ze wel mee, maar alleen maar om direct te scoren.

Telefoonnummers vragen daar doen ze niet aan.

Willem zei tegen me:

“Ik zag niet echt de noodzaak om in contact te komen met prospects die niet direct geïnteresseerd zijn. Ik focuste me echt op de mensen die een offerte aanvroegen.

Maar nu heb ik die markt eigenlijk wel zo’n beetje helemaal. Daarom was het tijd om die andere mensen ook meer aandacht te geven.”

Snel scoren is leuk als je bedrijf nog een jonge hond is.

Maar kijk uit voor arrested development. Je stagneert als je dat maar blijft doen. Je stopt met groeien.

Heb je een volwassen bedrijf, dan probeer je niet alleen maar hertjes te tackelen.

Je gaat ook aandacht geven aan de moeder van je kinderen.

Dat zijn je bestaande klanten. Aan wie je alles te danken hebt.

En je gaat aandacht geven aan al die geïnteresseerden en prospects.

Een volwassen bedrijf doet geen marketing als een jager, maar als een boer.

Die boer zaait zo veel mogelijk content en hij maakt zijn akker zo groot mogelijk.

Die is extreem zichtbaar, heeft altijd iets interessants te vertellen en oogst de contactgegevens van iedereen die geïnteresseerd zijn hand opsteekt.

En houdt daarna langdurig contact.

Willem is deelnemer aan Marketing Masterpieces en is dat toen ook gaan doen. Bijvoorbeeld door slimme follow up mails te sturen naar prospects die een offerte hebben aangevraagd.

Zijn conversie op offertes voor vloerkleden reinigen is gestegen van 30 naar 35%. Alleen dat al levert hem € 135.000 extra omzet per jaar op.

Is het voor jou tijd om net als Willem van een jager een boer te worden?

Is het tijd voor opschalen in plaats van hijgerig achter je prooi aanrennen?

Is het tijd voor lang contact houden en warme relaties bouwen in plaats van snel scoren?

Laat het me dan weten. Want over 1 maand start ik met een nieuwe groep van Marketing Masterpieces.

Het programma waarin ik een klein groepje high-end ondernemers 6 maanden lang help om de bekendste naam in hun markt te worden.

Details en de link om een belafspraak aan te vragen vind je hier:

www.marketingmasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen