Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ondernemershumor in de Tweede Wereldoorlog

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Adolf Hitler las in de jaren ’30 een boek waardoor hij een ideetje kreeg.

Door dat ideetje besloot hij tijdens de oorlog om 80.000 bommen op Londen te gooien.

Hij dacht namelijk dat Engeland daardoor uitgeschakeld zou worden.

Het Engelse leger dacht dat ook, schrijft Rutger Bregman in zijn nieuwe boek ‘De meeste mensen deugen’.

‘Het verkeer zal stoppen, de daklozen zullen gillen om hulp en de stad zal afglijden in totale chaos’, vreesde een Britse generaal.

Want het boek ‘Psycologie des foules’ (Massapsychologie) door de Franse auteur Gustave le Bon was HOT in die tijd.

Niet alleen Hitler had het gelezen. Ook Stalin, Mussolini en Churchill vonden het fascinerond.

De auteur zegt dat de ware natuur van de mens zich openbaart in noodsituaties.

Als de pleuris uitbreekt, dan dalen we een aantal treden op de ladder van de beschaving. Paniek en geweld grijpen om zich heen.

Rutger Bregman noemt dat de ‘vernistheorie’: onze beschaving is maar een dun laagje, dat barst bij het minste of geringste.

Alleen: Hitler kreeg de Engelsen er niet onder door al die bombardementen.

Journalisten en wetenschappers hebben namelijk beschreven wat er daadwerkelijk gebeurde in die tijd, toen Hitler’s Blitzkrieg Londen in de poeier legde.

En ze zagen geen beestachtig gedrag. Geen plunderingen, verkrachtingen en anarchie.

Een Amerikaanse correspondente sprak een Engels echtpaar in hun keuken dat gewoon een kopje thee dronk terwijl de bommenwerpers boven hun hoofd gierden en de lucht boven de stad donkergrijs en oranje kleurde.

Of ze niet bang waren?

“Oh no. And if we were, what good would that do?”

Bij een winkel die veranderd was in een ruïne had de winkelier een bordje neergezet: ‘More open than usual.’

De eigenaar van een pub hing een briefje op de deur: ‘Our windows are gone, but our spirits are excellent. Come in and try them.’

Je zou kunnen denken: typisch Engels. Dachten de Engelsen ook na de oorlog. Keep calm and carry on, en zo.

Maar ook Duitse steden werden in de gaten gehouden tijdens WOII.

De Sicherheitsdienst rapporteerde dat de mensen rustig bleven, samen in de schuilkelders wachtten tot de explosies ophielden, en gezinnen opvingen van wie het het huis in puin lag.

Een kruidenier zette buiten de winkel een bordje neer: ‘Hier wird katastrophenbutter verkauft!’

De Britten hadden betere humor dan de Duitse burgers, maar in beide landen is de moraal nooit geknakt. Hoeveel diabolische aanvalsgolven er ook neerdaalden uit de lucht.

Dat is ook het hele punt van Rutger Bregman’s boek. Al eeuwen geloven mensen in het westen dat de mens van nature verdorven is. Maar wat als het tegenovergestelde waar is?

Ik ben opgeknapt door dit boek, en ik raad je echt aan om het ook te lezen. Mijn mensbeeld is positiever geworden. En het heeft ook iets gedaan met mijn verwachtingen voor de toekomst.

In het boek vielen mij die geinige schrijfsels van ondernemers op. Middenstanders die gewoon lekker aan marketing bleven doen terwijl ze in een absolute hel leefden.

Want dat doen we. Gewoon lekker doorgaan.

Misschien ligt jouw business helemaal niet in de puin, maar gaat het juist superlekker.

En misschien doe je eigenlijk nog helemaal niet zo veel aan marketing.

Je bent dan wat ik noem een Sleeping Giant.

Als je een Sleeping Giant bent, dan draai je minstens een ton omzet, vrijwel zonder marketing.

Kun je nagaan wat je zou doen als je opeens superopvallend naar buiten zou treden.

Met megaveel marketing, waardoor klanten je overal tegenkomen. Waar ze ook kijken op internet, ze komen jou tegen.

Geen tijd voor? Wel als je iets doet wat ik een ‘explosie van content’ noem.

Die kun jij laten afgaan door maar 2 uur per week in marketing te steken.  Daarna ben je opeens op alle socials vol zichtbaar, heb je zat video’s om een YouTube-kanaal te vullen, plus allemaal superinteressante nieuwsbrieven en blogartikelen.

In 2 uur per week.

Ben je een Sleeping Giant en is het tijd voor meer marketing?

En zou je daar mijn hulp bij willen? Ga dan naar deze pagina over Marketing Masterpieces: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Daar kun je een belafspraak met me aanvragen. Want dit halfjaarprogramma is invitation only en ik wil eerst persoonlijk met jou naar je marketing kijken zodat ik kan zien of je een match bent met de rest van de Sleeping Giants in de groep.

Wie weet spreek ik je binnenkort.

Aartjan van Erkel

 

 

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: