Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Bestel in godsnaam groene thee met een burrito

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ontspannen zit je in een restaurant op het menu te kijken.

Glas sjaardonnee in de hand.

Plotseling krijg je een machtige aandrang. Je verexcuseert je bij je tafelgenoten en schuifelt richting het toilet.

Je ploft neer op de pot en slaakt een diepe zucht.

Bij het handenwassen ploept er opeens een beeldschermpje aan naast de spiegel.

Daarop lees je:

“Goedenavond. Uw urine heeft een kwaliteit van 4 op een schaal van 10.”

Er verschijnt een grafiekje in beeld met alleen maar rode balkjes. Met knipperende waarschuwingstekstjes:

“Het zoutgehalte in uw urine is: Extreem hoog. Pas uw dieet direct aan!”

“De temperatuur van uw urine is: Veel te hoog. Pas uw dieet direct aan!”

“Uw bloeddruk is: Aan de hoge kant. Pas uw dieet en uw stressniveau aan.”

Je kijkt jezelf aan in de spiegel. Het wordt je bleek rond de neus.

Heb je nou zojuist een waarschuwing gekregen van de WC waar je een boodschap in hebt geplonsd?

Op het schermpje staat:

“Menu-advies: bestel een pot groene thee en de sodium-arme burrito.”

Wait a minute, de plee vertelt je wat je moet bestellen?!

Je krijgt misschien jeuk in de bilnaad van deze toekomstmuziek.

Alleen is het geen toekomstmuziek. Het Smart Toilet bestaat al.

Er worden op dit moment feasability studies (viezebilletjes-studies) mee gedaan.

De slimme plee was een hit op Lowlands. Lange rijen.

Niet verbazingwekkend. Want het grijpt je bij de strot als iemand iets superpersoonlijks tegen je zegt.

Iets waaruit blijkt dat ze je extreem goed kennen. Misschien wel beter dan jij jezelf kent.

Zelfs als het een WC is.

Je spitst direct je oren. Want misschien krijg je iets te horen dat je nog niet wist.

Dit kun je ook in een bedrijfsvideo op je website doen.

Dingen zeggen die zó raak zijn, dat klanten denken:

Krijg nou tiedten, hangt er soms een verborgen camera in mijn huis of kantoor? Hoe weten ze dit?

Jij kunt dit als ondernemer. Rake dingen zeggen tegen je klanten. En daar heb je geen verborgen camera voor nodig.

Want je weet precies wat ze doormaken. Hoe stressvol het probleem is waar jij bij kunt helpen.

Je hebt het al zo vaak gezien bij andere klanten.

Klanten denken altijd dat hun situatie uniek is.

But you have seen it a million times.

Een filmpje maken dat klanten zó bij de strot grijpt dat ze wel móeten kijken en daarna wel móeten klikken, daar gaat de masterclass over die Members van Het Lab komende maand krijgen.

In zo’n filmpje zitten in totaal 6 psychologische triggers die nodig zijn om met een bedrijfsvideo klanten te trekken.

De meeste filmpjes op bedrijfswebsites presenteren hun oplossing als een nice to have.

Maar jouw filmpje zet jouw dienst, training of consultancy neer als een Must Have.

Wil je weten hoe je klanten duidelijk maakt dat zaken doen met jou net zo noodzakelijk is als naar het toilet gaan?

Word dan op tijd Member, want de deadline komt eraan.

Jezelf aanmelden is poepen zonder douwen, gewoon op deze link klikken:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen!

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: