Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Fik

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik typ dit om 7 uur ’s morgens onder de hanebalken van een koetshuis uit 1793.

Met mijn mastermind ben ik 2 dagen in een kasteeltje in Leersum dat BN’ers als trouwlocatie gebruiken.

Het is een weelderig gestyled boutique hotel, de keuken heeft een Michelin-ster en ons zaaltje kijkt uit over een park waar je kilometerslange wandelroutes kunt lopen.

Begin deze eeuw is dit kasteel afgebrand, staat in hun eigen glossy magazine.

Een kaars kwam te dicht bij een gordijn en er ontstond een zee van vuur.

Toen de brandweer aankwam waren er geen blusmiddelen tegen de heftige vlammenzee opgewassen en is het landhuis tot op de grond afgebrand.

Het enige dat gered kon worden waren 20 schilderijen, en de rest van het huis is verloren gegaan.

De eigenaar startte direct de herbouw en gaf opdracht om gebruik te maken van de modernste brandwerende materialen.

Ridder Pauw van Wieldrecht – in 1906 konden volwassen mannen blijkbaar nog met droge ogen zeggen dat ze een ridder waren –  hoefde niet overtuigd te worden om iets aan de brandveiligheid te doen.

Hij was een easy sell voor de aannemer.

De emoties gierden nog door zijn lijf en als hij ’s nachts schreeuwend wakker schoot kon hij de brand nog ruiken.

Jouw klanten zijn ook een easy sell. Ook hun emoties gieren ze door de keel.

Als jij tenminste de juiste dingen tegen ze zegt waardoor ze de brand kunnen ruiken.

Bedenk welke ‘fik’ jouw klanten hebben meegemaakt of in hun engste dromen voor zich zien.

Want je helpt ze niet door saaie verhalen over je product te vertellen.

Maar als je hun emoties laat gieren dan komen ze in actie.

Die aannemer uit 1906 heeft ook niet tegen de ridder gezegd dat nieuwe dragende balken een brandvertragingsfactor van B-s3 hadden.

Die hoefde alleen maar te wijzen naar de berg zwartgeblakerd stinkend puin en zeggen:

“Weet u nog dat de brandweer zei dat ze het kasteel had kunnen redden als ze geen 20 minuten nodig hadden gehad om van de kazerne naar de brand te rijden?

Deze nieuwe balken vertragen een eventuele brand met minimaal 60 minuten. Dus de brandweer zou op tijd geweest zijn om het casco van het kasteel te redden.”

Je meest opvallende marketingboodschap wordt veel overtuigender als je het over de fik gaat hebben. Het probleem dat jij oplost.

En een van de opvallendste dingen op je website, dat is een bedrijfsvideo.

Een filmpje dat je klanten overtuigt om de telefoon te pakken of een offerte aan te vragen.

Mijn tip: begin je video door te praten over de ‘fik’ en als je hem echt overtuigend wilt maken, stop er dan nog 5 psychologische triggers in.

Welke triggers dat zijn laat ik komende maand zien aan Members van Het Lab, want ze krijgen de formule voor een bedrijfsvideo die klanten trekt.

Wil je dat jouw klanten een easy sell worden, word dan Member voordat het te laat is want de deadline komt eraan: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

Laat je kassa maar rinkelen!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: