Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aardbeien als komkommers

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In een reclameblokje op de radio hoorde ik deze week dit pareltje:

“Mazda is er als enige automerk in geslaagd om een benzine-auto te maken met de techniek van een diesel.”

Als ik me niet vergis werd ook het woord ‘revolutionair‘ gebruikt.

De gemiddelde autobezitter heeft hier toch wel wat ondertiteling nodig.

Die kwam alleen niet.

Het was alsof een tuinder uit het Westland een spotje had opgenomen met de tekst:

“Zwinkels uit Naaldwijk is er als eerste in geslaagd om aardbeien te kweken met dezelfde groeiwijze als komkommers”

Zelfs als je weleens door een tuindersbedrijf hebt gelopen, heb je dan toch even iemand op kaplaarzen nodig.

Zo iemand die geen ‘aardbeien‘ zegt, maar ‘aarebaaie‘.

Die uitlegt waarom dat nou zo bijzonder is.

Hetzelfde hebben veel luisteraars waarschijnlijk gedacht bij het Mazda-spotje.

Een benzine-auto met de techniek van een diesel, mja en duzzz?

Ze voelen daar nul emotie bij.

Ik heb het uitgezocht en zal de ondertiteling even geven: zo’n motor trekt harder, verbruikt tot 30% minder benzine, en verspreidt kilo’s minder CO2.

Drie voordelen die Mazda vergat te noemen, terwijl ze daarmee emoties hadden kunnen oproepen.

Maar Mazda heeft het liever over de techniek, luister maar naar hun website:

“Skyactiv-X maakt gebruik van Spark Controlled Compression Ignition, een door Mazda gepatenteerde technologie. Een uiterst arm mengsel van brandstof en lucht wordt met zeer hoge druk samengeperst. Vervolgens wordt een zeer kleine, compacte hoeveelheid brandstof met een vonk ontstoken. De hitte en de druk in de cilinder nemen toe, waardoor de resterende brandstof door de druk ontbrand (dit gebeurt normaal alleen bij een dieselmotor).”

Schuimbekkend – en met taalfout – wordt hier de technologie uitgelegd.

Slogisch, want daar hebben de Japanse engineers jaren voor overgewerkt.

Maar klanten hebben veel liever dat je schuimbekkend losgaat over de resultaten van die techniek.

Dát roept emotie op, want dan voelen ze het in hun eigen portemonnee, hun eigen gezin en hun eigen veiligheid.

Daarmee val je op. Zulke spotjes springen er mega uit in zo’n reclameblokje op de radio.

Een aantal ondernemers die willen opvallen, komen eind oktober voor 2 dagen naar Zeist.

Ik ga dan video’s met ze maken voor hun marketing, samen met mijn cameraman. En daarna begeleid ik ze 6 maanden persoonlijk.

Bij het maken van marketing waardoor ze de bekendste naam worden in hun markt, door veel meer op te vallen dan de rest.

Video, maar ook andere soorten marketing. Op een manier die ultraweinig tijd kost – max 2 uur per week.

Het programma waar deze ondernemers aan meedoen heet Marketing Masterpieces.

De gesprekken voor toelating starten deze week. Want dit is een invitation only programma, dat ik speciaal heb gemaakt voor ondernemers die ik Sleeping Giants noem.

Om te weten of jij een Sleeping Giant bent, kun je kijken op deze pagina: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Mazzol!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen