Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een Dude op jacht naar tampons

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Lewis is een man met een missie.

Want onderweg naar de supermarkt kreeg hij dit appje van zijn vriendin Brogan:

“kun je ook even een doosje tampons voor me meenemen schat”

Het haar op de getatoeëerde bovenarmen van Lewis ging overeind staan. Maar hij is geen pussy, dus appte terug: “sure babe”

Nadat hij zijn karretje had volgeladen met boodschappen – eerst alle andere dingen pakken – liep hij een beetje awkward het pad in met de damesdingen.

Voor het eerst nam hij waar.

Het pad met de kotexen en de tampaxen van deze wereld, bleek een ware muur van absorberende waren.

Ook als hij alleen maar bij de tampons keek, had hij een zee van keuzestress.

Zo veel verschillende wajemetous. Kies dan maar eens de goeie.

Vaag kon Lewis zich het merk herinneren van het doosje bij hun thuis in de wc.

Fist pump!

Van het goeie merk pakte hij 2 verschillende kleuren doosjes met tampons uit het schap.

Het gele doosje bevatte ‘regular’ tampons en in de groene doos zat het formaat ‘super’.

Had hij kunnen lezen als hij rustig was gebleven.

Maar is een dude rustig tijdens een maandverbandmissie?

Precies.

Haastig haalde Lewis uit zijn broek het apparaat waar het allemaal om draait in het leven van een man.

Met zijn telefoon schoot hij snel een pic van zijn hand, waarmee hij het gele en het groene doosje vasthield.

En appte naar Brogan een hele logische vraag:

“Do u want the lemon or the lime?”

Brogan ontving dit appje-dat-viral-zou-gaan en ging thuis he-le-maal stuk.

Met gekruiste benen van het lachen zette ze het appje van die arme Lewis op Twitter, hashtag #roflol

Het vrouwelijk deel van het internet vond er wat van.

Het mannelijke deel ook. Zoals Brah, die terugtwitterde:

“Wait there’s flavours?”

Maar kunnen we het Lewis kwalijk nemen dat hij niks snapt van die dingen?

En hoe hilarisch is het dat een vrouw vraagt om tampons, zonder specifics te geven?

Dan snap je ook helemaal niks van mannen.

Want alsof die het verschil snappen tussen 2, 3 en 4 druppels op een verpakking.

Full disclosure: dat verschil heb ik zelf ook letterlijk vandaag pas ontdekt tijdens de “”””research”””” voor dit stukkie.

Als ondernemer heb je misschien ook van die dingen waar je nog helemaal niks van snapt.

Zoals marketing.

Kan zijn dat je nog eigenlijk niet eens bent begonnen. Je bent vooral je bedrijf aan het leiden.

Producten aan het ontwikkelen. Klanten aan het helpen.

En dat draait zo lekker, dat je aan marketing nog niet eens toekomt.

Tot het moment dat je bedrijf gewoon staat. En dat je wilt gaan groeien.

Die omzet kan nog flink omhoog, dat merk je aan de markt.

Want kijk eens hoe lekker het al gaat, terwijl je nog geen piet aan marketing doet.

Je zou alleen willen weten wat werkt.

En geen tijd verkwisten aan een jarenlange marketing-leercurve.

Of advertentiebudget wegpiesen zonder enig resultaat.

Als jij hierin zit  – goed draaiend bedrijf – minstens een ton jaaromzet – maar weinig marketing – dan ben je wat ik noem een Sleeping Giant.

Speciaal voor Sleeping Giants start ik begin november een nieuwe groep van Marketing Masterpieces.

Daarin laat ik je zien hoe je marketing kunt doen die jou maar 2 uur tijd per week kost, waarmee je de bekendste naam wordt in je markt.

In die 2 uur veroorzaak je een explosie van content.

In één klap genoeg berichten om al je social media kanalen de hele week te vullen, inclusief je nieuwsbrief en blog.

Zonder dat je ooit ook maar 1 minuut op Facebook hoeft te zitten.

Zonder dat je artikelen hoeft te schrijven, zonder te twitteren, te reageren, iedereen te hoeven liken of hartjes te hoeven plaatsen…

2 uur tijd per week. Dat is alles.

Marketing Masterpieces is invitation only. Dat betekent dat we eerst een belafspraak hebben, waarin we je deelname bespreken.

Want ik wil zeker weten dat je een goede match bent met het programma en met de rest van de groep.

Op deze pagina vind je details, de link om een belafspraak aan te vragen, en verhalen met resultaten van eerdere deelnemers: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Have a good one!

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: