Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Sproeien met modderkluiten

Aartjan van Erkel

in Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Jarenlang sproeiden er modderkluiten als de broertjes Coronel ons TV-scherm binnenslipten met hun Allsecur-wagen.

Tientallen miljoenen heeft de saaie Duitse verzekeraar Allianz geinvesteerd in het geelblauwe merk, om ons te laten onthouden dat we konden besparen door onze autoverzekering over te sluiten.

Maar in een nieuwe aflevering van de soap over Domme Grote Bedrijven is er nu besloten dat Allsecur wordt overgeschilderd in corporate blauw, en een nieuwe naam krijgt: Allianz Direct.

Want Ze Head Office in München vindt het handiger dat al hun Europese autoverzekeringen dezelfde naam hebben. Da’s makkelijker opschalen, denken ze.

Of is de IT-manager gewoon ein Bisschen lui?

Sowieso moet het nieuwe merk-zonder-smoel eerst nog maar even deze onbegrijpelijke switch zien te overleven.

Wat klanten ervan vinden, wordt niet gevraagd. En hoe de omzet reageert, weet niemand.

Bijzonder gevaarlijke move door een stel driedelige Duitse pakken in Ze Board Room.

Hoe de markt kan terugslaan, merkt het domme grote KPN op dit moment.

Dat nam eerder dit jaar de beslissing om XS4ALL te Ctrl-Alt-Deleten. Een activistisch merk uit de begintijd van het internet waar veel klanten een emotionele band mee hebben.

Het actiecomité ‘XS4ALL moet blijven’ kreeg meer dan 50.000 handtekeningen op hun petitie.

Van KLANTEN die een MERK willen redden.

Maar de pakken in de board room drukken natuurlijk toch door.

Want inmiddels stond hun Ego op het spel.

En hatseflats, ze hebben meteen ook Telfort maar gekilld. Er wordt een kolderieke poging gedaan om ex-miljonair Hans (“Wie had dat gedacht”) mee te nemen naar KPN en die verschijnt nu opeens in KPN-spotjes.

Eerst miljoenen investeren in 3 sterke merken, en ze dan opeens in de corporate papierversnipperaar douwen.

Als echte ondernemer – zonder opgeblazen reclamebudget en ego – zou je daar waarschijnlijk niet over peinzen.

Je zou altijd blijven bouwen aan dat sterke merk. Om een naam voor jezelf op te bouwen.

En je hebt groot gelijk. Want je naam is goud waard, en voor echte ondernemers is je goede naam ook nog echt persoonlijk.

Ook voor je klanten is dat zo. Die willen iets bij je voelen. Die kiezen voor jou omdat ze een klik met je hebben. Met waar jij voor staat.

Daar ga je dus met respect mee om.

Ik raad je aan om niet te zwalken zoals domme grote bedrijven.

Maar om een keuze te maken. Welke reputatie wil je hebben in je markt? Maak die keuze, en ga dan bouwen aan die reputatie.

Elke dag weer. Jaar in jaar uit.

Daar hoef je geen miljoenen in te steken.

Dat kan met hele simpele middelen.

Een van die simpele middelen is de checklist die ik deze maand geef aan de Members van Het Lab.

Dat is een documentje waardoor klanten jouw reputatie in één keer snappen.

Je hoeft het ze niet uit te leggen. Ze hoeven alleen maar jouw checklist langs te lopen.

Die zet je als een download op je website. Het is een superhandig lijstje, en dus geven bezoekers hun e-mailadres in ruil voor die checklist.

En nadat ze die hebben gezien, is het klaar. Je concurrenten vallen weg in de ogen van je klanten.

Ze willen alleen nog maar jou.

Vandaag is de deadline voor die reputatie-versterkende checklist. Dat betekent dat we hem op de ledensite zetten en naar de drukker sturen.

Na vandaag kun je hem dus ook niet meer krijgen.

Laat de modderkluiten dus rondvliegen en scheur naar deze pagina om nog juist op het nippertje Member te worden: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: