Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Moeten jouw klanten al het werk doen?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteravond stapte ik met Chiara een restaurant binnen en direct waren we lost.

We stonden in een lege entreehal. Niemand te bekennen.

Links van ons was een glazen deur naar de eetzaal, maar die was uitgestorven. De stoelen stonden op de tafels en het licht was uit.

Rechts van ons was een dichte deur zonder opschrift.

Dat zou dan wel de ingang van het restaurant zijn? We trokken hem open en bleken in de keuken uit te komen. Een kok stond groenten te choppen en keek ons aan met een vragende blik.

De enige andere deur in de entreehal was op slot.

Zouden we hier nog wat te eten krijgen, vroeg mijn maag zich af.

Er was ook een trap naar boven. Die liepen we dan maar op, ook al stond er geen bordje ‘Restaurant’ of een pijl die ons de goede kant op wees.

Boven bleek godzijdank inderdaad het restaurant te zijn. Een kale ober met koude vissenogen bracht ons naar een tafel voor twee en vroeg of hij alvast wat te drinken kon inschenken.

Ik hou van een biertje maar niet van alle biertjes, dus vroeg ik om de drankenkaart.

“Die hebben we niet. We hebben gewoon de gangbare dingen.” Siste hij met een chagrijnig porem.

Nu had ik hem een beetje hangen met deze tent.

Eerst kon ik niet vinden waar ik wat kon knagen.

En nu moest ik in the blind een pilz gaan bestellen? Dacht het niet, vismans. Ik lust geen Brand en ik mot geen Heineken. Dus ik ga er niet op gokken.

We waren een paar minuten binnen en het voelde alsof wij hier al het werk moesten doen.

Ik bestelde dan maar spa rood. Na een KWARTIER verscheen er een fles spa BLAUW op tafel.

Rrrrrrrr.

Het is niet meer goedgekomen de rest van de avond. Toen we na 3 kwartier vroegen waar ons eten bleef, bleek er ‘een bonnetje te zijn kwijtgeraakt’.

Ik voelde me niet welkom in dit restaurant.

En hun verkoopproces haperde aan alle kanten.

Ik had het gevoel dat wij onze verwachtingen steeds moesten verlagen. In plaats dat zij hun best deden om ze te overtreffen.

Een goed verkoopproces voelt voor klanten als een warm badje. Niet als een ice bucket challenge.

Ook websites zijn vaak een koude douche voor klanten die binnenkomen.

En die hebben dan niet een versgestreken overhemd en glimmende schoenen aangetrokken, zoals ik gisteravond.

Ook al ging er van alles fout, ik ging nergens heen. Want ik had toch honger.

Website-bezoekers die bij binnenkomst meteen lost zijn? Poeffff, die peren hem meteen weer.

Online kom je daar echt niet mee weg.

Er is een manier om het klanten supermakkelijk te maken op je website.

Vooral als je wilt overtuigen om te investeren in iets dat nieuw is, complex of onbekend. Of alledrie tegelijk.

Wat dan heel fijn is voor klanten, dat zijn Gebruiksscenario’s.

De formule daarvoor krijg je komende maand als je Member bent van Het Lab.

Wat ik ze ga laten zien komende maand is:

  • Hoe je klanten iets ingewikkelds uitlegt zonder uitleg.
  • Een van de makkelijkste manieren om je te onderscheiden van je concurrenten, waardoor klanten per direct een sterke voorkeur voor jouw bedrijf krijgen.
  • Hoe je een fout voorkomt die zelfs grote bedrijven maken waardoor hun klanten geeuwend afhaken.
  • Een vorm van copywriting die je zo uit je mouw schudt, zelfs als je met een pistool op je hoofd geen zin zonder taalfouten kunt schrijven.

Dit is de link om Member te worden: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Een lekkere tropische week gewenst, spreek je morgen!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: