Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Is je concurrent een prutser, maar verdient hij meer geld dan jij?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisterochtend had ik een fotograaf over de vloer.

Ik had foto’s nodig voor de nieuwe website – stockfoto’s eigenlijk, maar dan met mezelf erop.

Alleen dan geen lullige plaatjes waarop ik voorovergebogen met een tandpastaglimlach naar een beeldscherm sta te wijzen.

Dus stond ik even later met een gele ukelele te zwaaien en in een toetsenbord te bijten. Ik hoop er het beste van.

We raakten aan de praat over de fotobusiness. Ik vroeg aan de fotograaf wie in de portretfotografiewereld de bekendste namen zijn.

Hij noemde er een paar.

Maar zijn dat ook de beste fotografen, vroeg ik hem.

Zijn gezicht veranderde. Vurig vertelde hij dat er andere fotografen zijn die technisch veeeeel betere foto’s maken.

Spannender. Minder makkelijk. Minder gehatseflatst.

Hij zei het niet, maar ik denk dat hij zelf ook betere foto’s kan maken dan die bekende namen.

In veel andere markten is het precies zo. De rockstars die iedereen kent, zijn echt niet per sé de beste vaklui.

Sterker nog, soms zijn het prutsers. Of zelfs farking boeven.

En tóch lukt het ze om veel meer klanten te trekken dan de echte vaklui.

Dikke kans dat jij ook een concurrent hebt die eigenlijk een pannekoek is, maar die wel veel meer omzet maakt dan jij.

Hij is zó bekend dat klanten naar hem toezwermen als nachtvlinders naar een kampvuur.

Terwijl jij weet dat jij die klanten veel beter kan helpen. Voor een veel lager tarief ook nog…

Het verschil tussen jou en de rockstar is vaak perceptie.

Klanten zien dat hij de bekendste is, en dan zal hij ook wel de beste zijn.

Daarom kan hij veel meer vragen dan jij. Voor slechter werk of een minder product.

Oneerlijk? Het hele leven is oneerlijk.

Maar je kan er wat aan doen. En je hebt eigenlijk ook een morele plicht om er wat aan te doen. Voor je klanten. Voor het vakmanschap. En om jezelf te belonen voor jaren van bloed, zweet en zoute tranen.

De markt verdient het dat de beste aanbieder ook de bekendste naam is, en de beste prijzen kan vragen. Dat is het natuurlijk evenwicht. Zo hoort het te zijn.

Claim dus wat van jou is. Laat de prutsers niet langer domineren. Maar grijp zelf de nummer 1 positie in jouw markt, die jou al die tijd al rechtmatig toebehoorde.

Word zelf de bekendste naam in jouw markt. En gooi potverdomme die tarieven omhoog, zodat klanten betalen voor een grote naam, én de hoogste kwaliteit krijgen die ze verdienen.

Members van Het Lab krijgen komende maand een speciale bonus-masterclass over de simpelste manier om de bekendste naam te worden in hun markt, door expertise-marketing te doen. Het is een kort filmpje waardoor jij jezelf voor je kop gaat slaan: waarom heb je dit niet ALTIJD zo gedaan? Zo simpel, en toch heb je dit altijd over het hoofd gezien.

Dit is de link om jouw rockstar-status te claimen:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly