Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ontzettende vuilspuiterij

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In het hotel kwam ik er pas achter. Ik was iets belangrijks vergeten in mijn koffer te stoppen.

Ik was zojuist naar Bristol gevlogen voor een 2-daags seminar door een van de beste copywriters ter wereld.

Daar had ik nog een regenachtige dag aan vastgeplakt, om alles wat ik in die 2 dagen zou leren toe te passen op een nieuwe pagina die ik aan het schrijven was.

Bristol – niet te verwarren met de griezelige outlet voor Chinese kleding en schoenen – is een nietszeggend stadje in Zuidwest-Engeland.

De rivier de Lower Avon loopt er doorheen, richting Wales. In de haven ligt een antiek stalen stoomschip met 3-master voor anker bij het maritiem museum.

Dat was de locatie voor het laatste 2-daagse seminar dat Drayton Bird ooit zou geven, had hij aangekondigd. Want hij was inmiddels 82 jaar oud en enough is enough.

Je zou hem die 82 jaar trouwens niet geven als je hem ziet, want hij loopt in spijkerbroek en gympies en heeft een van de grofste bekken die ik ooit vanaf een podium heb gehoord.

Ik mag hem wel.

Drayton doet al aan direct marketing en copywriting sinds hij compagnon was van David Ogilvy toen die nog onder ons was, de reclametycoon. Hij schreef voor de grootste accounts ter wereld zoals American Express, Cisco, Bentley, Philips, Volkswagen en British Airways.

Zijn tall tales zijn goud, zoals over die tijd dat hij in een Rolls Royce reed en de hele wereld over vloog, of die tijd dat hij 7 jaar onder een valse naam heeft geleefd om uit de handen van de fiscus en een van zijn ex-vrouwen te blijven.

Zijn seminars zijn een combinatie van sterke verhalen, stand-up comedy en ontzettende vuilspuiterij.

Het was 2 dagen hardop lachen en ik was van plan om de dag na het seminar in de pub te gaan zitten met mijn laptop om een verkooppagina te schrijven.

Alleen was ik iets belangrijks vergeten mee te nemen naar Engeland. Mijn laptop-oplader. Die computer was dus allang dood na die 2 dagen. Wat nu?

Ik besloot om een schrijfblok aan te schaffen en volledig analoog en oldskool te gaan.

De cider smaakte goed, ik had uitzicht op de haven en ik schreef vellen vol met onleesbare lappen tekst, bulletpoints, doorgestreepte passages en doodles.

In die dag met dat schrijfblok heb ik een van mijn bestverkopende pagina’s ooit geschreven.

Dat kwam niet alleen doordat ik een gouden tip heb toegepast die ik van Drayton Bird heb gekregen. Iets dat ik sindsdien op al mijn sales pages gebruik.

Het kwam ook doordat ik die pagina met de hand geschreven heb. Later kwam ik erachter dat schrijven in je eigen handschrift 2 mega psychologische voordelen heeft.

(1) Het vertraagt je schrijven en daarmee ook je denken. Daardoor is het makkelijker om je te concentreren.

(2) Je komt makkelijker bij je emotie als je met pen op papier schrijft in plaats van op de toetsen zit te rammen. Dat werkt nog sterker als je in je lagereschoolhandschrift schrijft. Aan elkaar dus, zoals je het ooit van de juf geleerd hebt. Zo heb ik in de pub zitten schrijven, alsof ik 8 was. En verdomd, het werkte.

De gouden tip van Drayton Bird leg ik komende maand uit aan Members van Het Lab. Plus nog 4 andere elementen voor een killer sales page. Simpele dingen die iedereen kan toepassen. Zonder Amerikaanse toestanden, en je hoeft er ook geen goede copywriter voor te zijn.

Ik leer je 5 dingen waardoor je klanten in een staat van emotionele opwinding raken.

In de masterclass bespreek ik een aantal goedverkopende sales pages, waaronder eentje van Drayton zelf – de pagina hij destijds schreef over dat seminar in Bristol. Waarschuwing: niet geschikt voor fijnbesnaarde zieltjes.

Dit is de link om eindelijk Member te worden, you old fart:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly