Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo voorkom je dat je website ongeloofwaardig is

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Deze klant krabde zichzelf op zijn hoofd en stuurde me een mail:

“Hoe voorkom ik dat ik ongeloofwaardig ben met wat ik zeg op mijn website? 

Voorbeeld? Een van mijn bedrijven is een autobedrijf. Wat wij daar doen is gek genoeg uniek:

  • We zijn uiterst selectief op de auto’s die we inkopen. De historie, uitvoering, conditie – alles moet kloppen, anders kopen we de auto gewoon niet.
  • Hebben we ‘m eenmaal ingekocht en binnengekregen, laat ik een onafhankelijk expert komen voor een aankoopkeuring. Gewoon, zo één als je wellicht kent van ANWB of Dekra. Uit die keuring wil ik weten: heeft de auto geen ongevalschade gehad, en is de kilometerstand echt correct? Alleen dan komt een auto in aanmerking voor verkoop door ons.
  • Vervolgens laat ik vooraf de adviespunten mbt. ( preventief ) onderhoud of reparatie uitvoeren door mijn werkplaatspartner, in plaats van te wachten tot er een klant naar de auto komt kijken en vervolgens klaagt over een beschadiging of defect.

En wat gebeurt er? Mensen die in mijn winkel komen vertellen dat ze getwijfeld hebben om te reageren, omdat ze het zo overdreven vinden klinken dat ze het niet vertrouwden. Want zorgvuldig inkopen, controleren en vervolgens netjes klaarmaken – dat is toch normaal….?

Sja. Was dat maar waar.”

Zo’n autobedrijf willen we allemaal. En toch denken mensen nog steeds:

Ja, ja, sal wel. Moedik nog zien!

Want veel mensen hebben zich één keer te vaak belazerd gevoeld door autoboeren.

Dus wat hij ook zegt op zijn website, het maakt allemaal weinig uit.

Hoe krijgt hij dan tóch kopers naar de showroom die hem vertrouwen?

Een van de beste manieren is: psychologie.

Het mere-exposure effect is een veenomeen uit de sociale psychologie. Het betekent dat mensen een voorkeur hebben voor het bekende.

Dus als ze vaker met iets in aanraking komen, wordt hun mening daar positiever over.

Als jij vaker van je laat horen door goeie content marketing, vinden ze je dus leuker. En vertrouwen ze je meer.

Omgekeerd: het is echt niet handig om heel weinig te e-mailen. Gottegot, ik wil mijn klanten niet te veel storen. Had je ook al bedacht dat je dan elke keer overkomt als een halve onbekende? Vertrouwen ze niet!

Die autohandelaar krijgt het vertrouwen ook pas écht als hij vaak in de lucht komt.

Liefst door te e-mailen, als je zeker wilt weten dat ze je bericht onder ogen krijgen.

En klanten vertrouwen hem niet alleen door het mere-exposure effect. Maar ook omdat hij in iedere mail iets kan vertellen waardoor hij laat zien dat hij het vertrouwen waard is.

Dus geen kneiterharde sales. Maar leuke verhaaltjes. Bijvoorbeeld het verhaal van een van de occasions die hij nu weer heeft binnengekregen.

En hoe ze het tweedehandsje precies hebben vertroeteld.

Gokje: jij bent ook beter dan je klanten in eerste instantie willen geloven. Je hebt zelf waarschijnlijk niet eens door hoe goed je bent.

Maar nieuwe klanten ZIEN het nog niet. Ze geloven er niks van. En dat kun je fiksen met je content marketing.

Om ondernemers daarbij te helpen, organiseer ik over minder dan 2 weken een Epic E-mail Workshop. En in mei nog een keer. Dat zijn de enige 2 keren dat je erbij kunt zijn. Ik ga je leren hoe je verhaaltjes vertelt waardoor klanten je vertrouwen. En waarmee je een bekend, vertrouwd gezicht wordt in hun inbox. Hier is je snelle aanmeldlink met details: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-workshop

Goed weekend hooi,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: