Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Loop jij leeg in je nieuwsbrieven?

Aartjan van Erkel

in Copywriting en E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op een borrel met ouders uit de klas van mijn jongste hoorde ik laatst een maf verhaal.

Een van de vaders vertelde over een baantje in zijn studententijd. Hij was proefpersoon in een onderzoek.

Wekenlang moest hij elke dag een nieuw cholesterol-verlagend drankje drinken. Van die drankjes die daarna voor een paar euro per stuk in het koelvak bij de Appie liggen.

Door regelmatig bloed te prikken werden zijn bloedwaarden scherp in de gaten gehouden. En hij kreeg stapels vragenlijsten mee naar huis over zijn leefpatroon.

Hij vertelde dat een van zijn antwoorden ervoor zorgde dat zijn onderzoek met gierende remmen en rokend rubber tot stilstand kwam.

Want zijn huisarts belde hem op en zei met ernstige stem dat hij met spoed op afspraak moest komen.

Waarom was het medische luchtalarm nou afgegaan? Dat kwam doordat een van de vragen over zijn eetgedrag was geweest:

Hoeveel eieren eet u per week?

(a) 0 eieren

(b) 1 tot 4 eieren

(c) 4 tot 10 eieren

(d) meer dan 10 eieren.

Hij kruiste aan meer dan 10 eieren en kort daarna hing zijn huisarts aan de lijn.

Het bleek dat er een hardnekkige traditie heerste in zijn studentenhuis.

Hij woonde met een aantal andere jongens op een gang en zij hadden voor de gezelligheid altijd een grote pan met hardgekookte eieren in de gezamenlijke koelkast staan.

En altijd als ze in de keuken stonden te bieren, te koken of zich verveelden, knaagden ze een eitje.

De mannen aten elke dag een stuk of 4 hardgeknatste eieren. Als dinges niet aan het cholesterolonderzoek had meegedaan, had niemand daar ooit zijn wenkbrauwen over opgetrokken.

Beschuldigend over zijn halvemaansbrilletje heen turend vertelde zijn huisarts dat hij drastisch moest minderen met eieren vreten als hij geen volvette bloedvatverstopping wilde krijgen.

Je verzint het niet wat voor achterlijke dingen mensen soms doen. Wisten die studenten veel.

Hij kon er nu goed om lachen samen met ons kringetje wijdbeens in de kroeg staande schoolklasvaders.

Ik bedacht me hoe anders het soms gaat op zo’n borrel. Deze gast vertelde ons gelukkig een sterk verhaal. Maar je kunt ook iemand treffen die zijn levensverhaal gaat afdraaien.

Sommige mensen stel je 1 vraag en daarna lopen ze leeg alsof je het ventiel eruit hebt getrokken.

Er komt een oneindig saai verhaal uit en je staat een halfuur te hummen en smoezen te verzinnen om te ontsnappen.

Waarom wil je ontsnappen? Omdat het niet over jou gaat.

Je hebt ondernemers die doen dat ook in hun e-mailmarketing. Ze lullen je plat over hun bedrijf en hun nieuwtjes en tonen geen enkele empathie.

Hun klanten voelen zich niet gezien. Maar gelukkig hoeven nieuwsbriefabonnees niet te hummen of smoezen te verzinnen. Ze klikken gewoon op Afmelden.

Bedenk eens wat jij nu doet in je nieuwsbrieven en mailingen. Lul je alleen maar over jezelf, of vertel je iets interessants voor je klanten?

Loop je leeg en overspoel je ze met een oceaan aan informatie, of vertel je sterke verhalen?

Tijd om te ontbijten, vandaag maar effe geen eitje denk ik.

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

PS

Hoe je sterke verhalen vertelt waar klanten goed om kunnen lachen en waar ze naar uitkijken, laat ik je zien in de Epic E-mail Workshop die ik alleen maar geef op 18 april en 20 mei en daarna nooit meer. Dit is een invitation only workshop voor ondernemers met een omzet van minimaal 100.000 euro. Hier vind je de details: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-workshop

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly