Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Gisteravond was ik met Chiara en mijn jongste uit eten en ik kreeg iets op mijn bord dat ik niet kende.
De kok noemde het roti-kroketjes.
Ze hadden alleen geen kroketvorm. Het waren gepaneerde gefrituurde blobjes met daarin iets wat eigenlijk helemaal niet naar roti smaakte.
Geen idee wat er nou eigenlijk in zat.
Maar lekkor! Likkebaardond. Krakend krokant, een veel dikkere korst dan een ordinaire kroket, en dan van binnen iets exotisch.
Die smaak wil ik per sé nog een keer proeven.
Wat zou jij me aanraden?
Teruggaan naar dat restaurant? Of zelf thuis namaken?
Ik weet niet hoe goed jij kan koken, maar als ik thuis iets ga namaken en ik weet niet wat er precies inzat dan gaat het hum niet worden.
Maar koken zonder recept is precies wat ik een stuk of 5 ondernemers in mijn inbox zie doen.
Ze krijgen mijn mails en zijn daarom zelf ook dagelijks gaan mailen.
Ze sturen best wel krokante mails nu. Alleen als ik ze lees, zie ik dat ze een paar ingrediënten zijn vergeten. Die er wel in horen. Maar die ondernemers weten dat niet.
Dat komt doordat ze mijn recept niet hebben, ze hebben alleen de kroketten geproefd. En ze hebben iets gemist.
Gisteren sprak ik toevallig zo’n ondernemer. Ze kwam naar me toe en zei: Ik lees bijna iedere dag jouw e-mail. Alleen ik weet niet precies waarom.
Op haar gezicht een combinatie van onbegrip en lichte frustratie. Ze zei dat ze op het punt stond om zelf ook in die stijl te gaan mailen.
Omdat ze wil dat haar klanten ook haar nieuwsbrief elke keer lezen.
En dat ze misschien naar de Epic E-mail Workshop wil komen.
Ze zei: Ik heb letterlijk een hele stapel van jouw e-mails liggen. Jij doet elke dag voor hoe je het doet.
Dus waarom zou ik nou eigenlijk nog naar die workshop komen?
Dat is alsof ik gisteravond aan de kok in een restaurant had gevraagd: Ik eet elke dag jouw roti-kroketjes, waarom zou ik ze eigenlijk niet zelf thuis maken?
Als ik die echte krakende kroketjes wil kunnen bakken, heb ik zijn recept nodig. En dan?
Sommige ondernemers in mijn inbox hébben mijn recept. Dat heb ik ze gegeven. En ze sturen nu veel leukere e-mails. Alleen die beginnen ondertussen wel allemaal op elkaar te lijken.
In het begin was het leuk, maar hun klanten beginnen het nu eentonig te vinden. Ze haken af.
Dat komt omdat ze het recept niet helemaal goed toepassen. En omdat er een paar geheime extra ingrediënten zijn die ik zelf ook nog maar een paar weken geleden heb ontdekt.
Daarom organiseer ik de Epic E-mail Workshop. Voor een handvol ondernemers die ik zelf selecteer.
Die krijgen het recept met alle geheime ingrediënten, en ze gaan dan 1 dag e-mails maken. Ik kijk over je schouder mee en roer in je pannen, ruik en proef en geef tips.
Het kan bijvoorbeeld dat je één zin aan het begin van je mail hebt staan waardoor je de spanningsboog breekt. Mensen hebben dan geen reden om door te lezen.
Dit is de eerste keer dat ik een live copywriting-workshop geef. Voor mij ook nieuw, en ik heb er bloedveel zin in.
Voor high-end ondernemers, die bereid zijn om een high-end investering te doen. Het is op 18 april. Ik herhaal hem één keer op 20 mei, en daarna geef ik hem nooit meer.
Ik laat alleen echt serieuze krokettenbakkers toe in de groep, daarom is deze workshop invitation only. Dit is de link om een uitnodiging aan te vragen: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-workshop
Spreek je morgen,
Aartjan
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl