Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Iets verrassends dat mannen ervan van hun vader

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Douglas Coupland is een Canadese schrijver en op vakantie ben ik zijn boek Bit Rot aan het lezen.

Daarin maakt hij een opmerking waardoor ik het leven weer ietsje beter begrijp.

Zijn opmerking gaat over vaders en zoons en hij was hilarisch herkenbaar.

Coupland zegt:

“Vrouwen realiseren zich dit niet, maar een van de dingen die mannen van hun vader erven is hun smaak in portemonnees.”

Ik moest daardoor terugdenken aan een voorval van een paar jaar geleden waarbij ik aan een tafel zat met een paar familieleden, waaronder mijn vader.

In de vensterbank lag mijn portemonnee, alleen had ik geen idee waarom ik hem daar had neergelegd. Normaal zit dat ding altijd in mijn zak.

Toen het tijd was om naar huis te gaan, stond ik op, nam afscheid van iedereen, pakte mijn portemonnee en stak hem in mijn kontzak.

Waarop mijn vader zegt: waar ga je naartoe met mijn portemonnee?

Ik haal hem uit mijn zak, kijk wat erin zit en verdomd, pasjes op naam van G. van Erkel.

Hij had niet alleen dezelfde kleur en formaat als die van mij, maar ook hetzelfde merk. We hadden onafhankelijk van elkaar exact dezelfde portemonnee gekocht.

Iets wat ik juist helemaal niet van mij pa heb geërfd, is zijn smaak in zakendoen.

Samen met mijn moeder heeft hij zijn hele werkende leven een winkel gehad. Mijn jeugd stond in het teken van de winkel, het was een Decorette in Breda en ze verkochten hele saaie handel, vond ik als kind.

Verf, behang, gordijnen, vloerbedekking. Ik had er echt niks mee en ik zag dat ze steenhard moesten werken om alle ballen in de lucht te houden.

De winkel was ik dacht 53 uur per week open en al die tijd was mijn vader daar. Een groot deel van de tijd samen met mijn moeder. Twee weken per jaar ging de deur op slot zodat we met ons gezin op vakantie konden.

Daardoor wist ik als kind 1 ding heel zeker: ik werd sowieso geen ondernemer.

Fast forward naar 2019 vindt mijn vader het best wel grappig dat ik alsnog superenthousiast aan het ondernemen ben.

Maar dan wel op mijn voorwaarden. Ik heb geen tent die 53 uur per week moet draaien en waar ik ’s avonds ook nog werk aan heb.

Ik werk parttime en ik neem zoveel vakantie als ik wil.

Ook de manier waarop mijn business groeit is anders.

Dat komt doordat ik nieuwe producten heel snel kan toevoegen. Ik hoef natuurlijk geen potten verf in te kopen.

Maar ook een training of een dienst toevoegen kan zonder enige voorbereiding.

Ik zeg gewoon tegen mijn klanten dat er iets nieuws aankomt en dat ze het nu al kunnen kopen, zonder dat ze het product al krijgen. Dat duurt nog een aantal weken.

Klanten worden daar niet pissig of ongeduldig van, maar juist blij en ze betalen me direct.

Hoe ik dat precies doe leg ik deze maand uit aan de Members van Het Lab. Ze krijgen de formule voor zo’n BETA-lancering en aanstaande maandag is de deadline.

Na maandag kun je de formule dus niet meer krijgen.

Ben je nog geen member, dan is dit de link: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

Hooi goed weekend

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: