Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Un cappuccino of toch liever ein Milchkaffee?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In het skidorp in Italië waar ik deze week ben, is iets mafs aan de hand.

De bevolking spreekt Italiaans én Duits.

Italianen die Duits spreken vind ik heel grappig omdat het zulke totaal verschillende culturen zijn. Ein Milchkaffee mit Himbeerkuchen smaakt toch anders dan un cappuccino con un pezzo di torta di lamponi.

We zijn in Val Gardena, de enige vallei in Italië waarin die unieke combinatie van voertalen voorkomt.

Wat minder uniek is, zijn de skischolen hier in het dorp.

Skiërs die door het dorp lopen te klossen op zoek naar skiles, vinden er in elke straat wel een paar.

Als je naar binnen loopt dan merk je dat er helemaal niks is wat die skischolen van elkaar onderscheidt.

Allemaal hebben ze vriendelijke ski-instructeurs gekleed in het rood die groepjes leerlingen van de piste afhelpen.

Behalve één skischool dan, daar dragen de skileraren gele kleding. Verder doen ze precies hetzelfde als al die andere.

In veel markten gaat dat zo. Iedereen doet een beetje hetzelfde en dat kan lang goed gaan.

Zolang er hier op de pistes genoeg sneeuw ligt, klossen er altijd genoeg skiërs door de straten om de meeste scholen in business te houden.

Maar het gaat mis als de vraag inzakt of als er teveel skischolen openen.

Dan zijn een uithangbord en wat flyers opeens niet genoeg meer.

De reflex van veel ondernemers als de omzet inzakt is vaak: hun product perfectioneren.

Betere skilessen geven. Iets andere skilessen geven. Hun instructeurs beter trainen.

Krijg je dan meer klanten? Misschien. Maar er is een andere manier om meer klanten te krijgen die veel beter werkt, zonder dat je iets aan je product hoeft te veranderen.

En dat is beter worden in de 2 belangrijkste vaardigheden voor een ondernemer.

De vaardigheden waardoor meer skiërs in de straten naar jouw school komen lopen en de andere skischolen voorbijklossen.

Die 2 vaardigheden zijn marketing en sales.

Want je product is nu al goed genoeg. Je training is goed genoeg. Jij bent goed genoeg.

Perfect is niet nodig. Je klanten merken waarschijnlijk het verschil niet eens. Want die zijn helemaal niet met jou bezig, alleen maar met zichzelf.

Focus niet te veel op je product. Focus op je marketing en sales als je wilt groeien. En als je klaar wilt zijn voor slappere tijden.

Iets  om over na te denken.

Aartjan van Erkel

PS

In mijn membership Het Lab krijg je elke maand een simpele formule om beter te worden in marketing en sales. Deze maand krijgen members de formule voor BETA-lanceringen: een manier om een nieuw product of dienst te introduceren die niks kost en waardoor je ontdekt of er vraag naar is. Je verkoopt een ‘spookproduct’ dat nog niet bestaat maar waar klanten dolgraag voor betalen. Ben je nog geen Member, dan is dit de link: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: