Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hinniken

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren heb ik staan hinniken bij de receptie van een hotel.

Ik zit twee dagen in dat hotel met een groepje klanten en we stonden te kijken naar de namen van de trainingen die in de andere zalen worden gegeven.

Het leek wel alsof ze titels hadden proberen te bedenken om zo veel mogelijk mensen weg te jagen.

Op een monitor bij de receptie stond te lezen dat de cursisten waren komen opdagen voor deze abstracte juweeltjes:

Implementeren van zelfsturing

Fundament voor verantwoordingsorganen

Basistraining strategisch omgevingsmanagement

Benchmark core competence deel IV

Zomaar een paar trainingen die op een regenachtige dag in een hotel in de bossen bij Zeist worden gegeven.

Nou ja, die onderste heb ik zelf verzonnen. Maar die andere 3 zijn dus echt bestaande trainingen.

Die cursisten hebben waarschijnlijk geen maandenlange voorpret gehad omdat ze naar die training mochten gisteren.

Het is trouwens wel begrijpelijk dat de meeste trainingsbureaus vaak kiezen voor dit soort beresaaie titels. Moeilijke woorden bedenken en jargon gebruiken is een menselijke neiging die nooit zal verdwijnen.

Kijk maar naar veel technische producten. Thuis heb ik bijvoorbeeld een printer staan met de sprankelende naam HP Laserjet Pro M451NW.

Geheimpje: het is voor jou supergunstig als je concurrenten een stelletje sufneuzen zijn. Want als jij dan een training of een product gaat verkopen, dan hoef je maar 1 ding te doen om je al meteen enorm te onderscheiden van iedereen.

Een LEUKE titel bedenken.

Want de grootste zonde in marketing is saai zijn. En bijna al jouw concurrenten begaan die zonde.

Als je bijvoorbeeld een boek schrijft en om je heen kijkt naar andere boektitels, zie je allemaal gortdroge boeken met vage titels.

Top, want er zijn vorig jaar 5.100 zakelijke boeken uitgekomen en je zult dus alles aan moeten grijpen om daar bovenuit te steken.

Als je tenminste wilt dat het een bestseller wordt.

Met een leuke titel neem je meteen een enorme voorsprong op andere auteurs.

Deze week krijg je daarom een speciale bonus cadeau bij mijn training BusinessBoek Bestseller:

10 copywriting-formules voor het bedenken van een titel voor je boek die lezers onbedwingbaar nieuwsgierig maakt, waardoor je ze boek per se willen hebben.

Ik geef die bonus omdat we iets te vieren hebben: deelnemer Anne Raaymakers staat op nummer 1 met haar boek Vind ik leuk – Facebookmarketing: de leukste en makkelijkste manier om klanten te krijgen.

Omdat ik superblij ben voor Anne geef ik je deze week een Nummer 1 Deal: je krijgt de training tot aanstaande dinsdag 17.00 uur voor half geld.

In de training leg ik je precies uit wat ik heb gedaan om van mijn boek MAAK ZE GEK! het bestverkochte managementboek van het jaar te maken. Anne heeft de training vorig jaar gekocht, mijn stappenplannetje gevolgd en ze stond binnen 2 weken op nummer 1.

Dit is de pagina over de Nummer 1 Deal: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller-nummer-1-deal/

Spreek je morgen,

Aartjan

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen