Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Bijna geschept op een rotonde

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren werden Lola en ik tijdens een wandeling bijna geschept op een rotonde.

Een auto kwam op vrij hoge snelheid aanrijden terwijl ik zojuist het zebrapad op stapte achter Lola aan die bijna thuis was en haar mand al kon ruiken.

Ik kon haar nog net op tijd terugtrekken en zag dat de auto last minute remde en vlakbij het zebrapad tot stilstand kwam.

KAKMADDAFAKKA!

Ik wierp een vernietigende blik naar de auto en met bonkend hart liep ik door naar huis.

Ik bedacht dat de bestuurder van de auto waarschijnlijk een heel ander verhaal zou vertellen.

Die heeft gisteren na thuiskomst echt niet tegen zijn vrouw gezegd:

Sodeju, heb ik daarnet toch bijna een voetganger met een blond hondje geschept met de auto zeg hee! Ik kon nog nét op tijd remmen.

Nee, die bestuurder remde waarschijnlijk gewoon wat laat. Hij had me ruim op tijd gezien en had de situatie volledig onder controle.

Hij had niet door hoe eng de situatie voor mij was geweest.

Daardoor moest ik eraan denken hoe eng wij als ondernemers ook zijn voor onze klanten. Zonder dat we het zelf door hebben, net als die automobilist.

We zijn super-intimiderend, angstaanjagend, en we zijn er alleen maar op uit om ze geld afhandig te maken.

Ze zijn bang dat we onze afspraken niet nakomen, liegen, bedriegen, teveel factureren en daarna met de noorderzon vertrokken zijn.

Want in hun hoofd spoken allerlei ervaringen uit het verleden rond waardoor ze nu extreem terughoudend zijn. Hun teleurstellingen, verkeerde beslissingen en misplaatst vertrouwen van lang geleden zorgen nu voor scepsis en achterdocht. Wie zegt hun dat jij wel te vertrouwen bent?

Onderschat nooit hoe hoog en dik de muur is die tussen jouw en je prospects en toekomstige klanten staat. Volgens een schatting van Dan Kennedy wordt 90% van alle mislukkingen bij verkoop en het opvolgen van leads veroorzaakt door wantrouwen.

Hoe lekker zou het zijn als je hier geen last meer van zou hebben? Als klanten niet meer naar jou kijken zo van: Ja, en wie ben jij dan wel?

Maar dat ze bij het eerste contactmoment dat je met ze hebt al helemaal verkocht zijn? Helemaal sold op jouw aanpak of jouw product?

Als ze hopen dat jij tijd voor ze hebt? Hoe lekker zou dat zijn? Nooit meer wantrouwige klanten maar mensen die per se met jou zaken wil doen zonder dat je ze in een gesprek nog hoeft te overtuigen?

Dat kan, daar is een manier voor. Er is een vorm van marketing waardoor jij wel direct het vertrouwen krijgt in jouw markt en anderen niet.

Van mensen die jou nog nooit ontmoet hebben. Blind vertrouwen.

Die manier is: expertise-marketing.

De beste vorm van expertise-marketing is het schrijven van een boek. Een succesvol boek, waardoor klanten jou opeens zien als een autoriteit op jouw onderwerp.

En je denkt misschien dat je een trainer of een consultant moet zijn om een boek te schrijven.

Maar je hoeft alleen maar een expert te zijn. En dat ben je.

Je kunt een expert zijn in iets wat superpraktisch is.

Ik ken ondernemers die de eindbaas in hun markt zijn geworden door een boek te schrijven over bijvoorbeeld fitness, slapen, haken, vegetarisch koken en hardlopen.

Dat kun jij ook.

En er is bijna niks dat zoveel vertrouwen geeft in jouw expertise als een boek. Een succesvolle auteur staat op een heel ander niveau dan zomaar een ondernemer. In de ogen van je klanten dan, he?

Als je een boek schrijft, maak er dan wel een daverend succes van. Niet dat je binnen een halfjaar bij de Slegte ligt. Want ook daar liggen natuurlijk zat boeken over fitness, slapen, haken, vegetarisch koken, hardlopen, en over jouw onderwerp ook.

Word dus geen worstelende auteur, maar een bestseller-auteur.

Hoe je een bestseller maakt, dat legt niemand je uit. Uitgevers weten het niet precies, auteurs weten het niet precies, en schrijfcoaches zeggen soms wel dat ze het weten maar het is hen zelf niet gelukt met hun eigen boeken.

Mijn tweede boek MAAK ZE GEK! werd het bestverkochte managementboek van het jaar doordat ik idiote dingen heb gedaan om op 1 te komen. Idioot in de ogen van auteurs en uitgevers. Niemand deed die dingen.

Terwijl ze eigenlijk idioot simpel waren. Want de meerderheid van de auteurs zijn worstelende auteurs. Je hoeft alleen maar te kijken wat zij doen, en dan zelf precies het tegenovergestelde doen.

Want als je hun gedrag kopieert, word je zelf ook een worstelende auteur.

Mijn eigen simpele, maar onorthodoxe aanpak om van je boek een bestseller te maken heb ik in mijn training BusinessBoek Bestseller gestopt.

En deze week heb ik iets te vieren. Want een van mijn deelnemers staat op nummer 1 staat in de Managementboek bestseller top 100. Die deelnemer is Anne Raaymakers met haar boek Vind ik leuk! dat gaat over Facebook-marketing.

Dit is de tweede keer binnen een paar maanden dat er een deelnemer op nummer 1 staat.

Ik vier de nummer 1 positie van Anne met een Nummer 1 Deal waar jij alleen deze week gebruik van kunt maken, als je nog geen deelnemer bent. Deze week laat ik je namelijk toe in BusinessBoek Bestseller met 50% korting.

En tijdens de Nummer 1 Deal krijg je 3 gratis bonussen bij BusinessBoek Bestseller. Dat zijn 3 cadeaus met een totale waarde van €2.000 :

Bonus 1
Een simpele methode om jouw boek uniek te maken die geen enkele andere auteur gebruikt. Sommige uitgevers vinden dit zelfs not done. Terwijl je boek hierdoor onvergelijkbaar wordt en superaantrekkelijk voor lezers.

Bonus 2
10 copywriting-formules voor het bedenken van een titel voor je boek die lezers onbedwingbaar nieuwsgierig maakt, waardoor je ze boek per se willen hebben.

Bonus 3
Vijf lucratieve verdienmodellen waardoor je duizenden of zelfs tienduizenden euro’s kunt verdienen per verkocht boek. Ze zijn simpel door iedere auteur toe te passen, dus ook door jou. Zelfs als je boek al verschenen is.

Het heeft alleen zin om mee te doen met BusinessBoek Bestseller als je een ondernemer bent, en het plan hebt om ooit een zakelijk boek te schrijven. Of als je al met je boek bezig bent.

Dringend verzoek: meld je alleen aan als je een bestseller wilt uitbrengen. En dus niet als je een middelmatig boek ook prima vindt. Of als je al tevreden bent met een positie in de top 250.

We zijn in dit programma met bestseller-auteurs onder elkaar. Als ik merk dat je de andere auteurs ophoudt door te gaan zitten droeftoeteren, dan verwijder ik je uit het programma. Dit heb ik al eerder gedaan en dat zal ook nog vaker gebeuren.

Want jouw boek wordt alleen een succes als jij je gedraagt als een bestseller-auteur. En niet als een worstelende auteur.

Als je de handschoen opneemt dan is dit de link naar de Nummer 1 Deal, hij vervalt aanstaande dinsdag om 17.00 uur: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller-nummer-1-deal

Tot morgen,

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: