Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Tip om te netwerken voor wie een hekel heeft aan mensen

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik heb een hekel aan netwerken. Sterker nog, ik heb een beetje een hekel aan mensen.

Dat ligt niet aan die mensen, zo ben ik nou eenmaal.

Praten met onbekenden vind ik een van de ergste dingen die er bestaan.

Praten met mensen waar ik niks van weet, en die niks van mij weten.

Een feestje bij vrienden waarvan ik de vrienden niet ken. Ik ga liever gewóón dood.

Terwijl er eigenlijk geen enkel probleem is. De menselijke diersoort heeft daar allang een oplossing voor gevonden.

Small talk. We lullen gewoon een eind weg.

Je hebt mensen die vinden dat heeeerlijk. Daar zeg ik niks van, good for them. Maar ik trek het niet.

Je hebt zelfs extraverte mensen die het nódig hebben om te lullen. Daar laden ze van op. Als introvert gaat mijn batterij er juist van leeg. Na een tijdje moet ik terug in mijn cocon om op te laden en moet iedereen me met rust laten.

Daarom vind ik het als ondernemer leuk om manieren te zoeken waardoor ze óver me praten.

Zonder dat ik erbij hoef te zijn.

Laatst kreeg ik daar een supertip voor. Tijdens een diner met ondernemers zei iemand: als je een fles wijn geeft aan een belangrijke relatie, geef dan nooit een kleine fles. Geef altijd een grote fles.

Ik dacht eerst dat hij het prijskaartje bedoelde. Maar nee. Hij bedoelde letterlijk het formaat.

Want als je een achterlijk grote fles geeft, dan gaat die relatie van jou die fles niet opentrekken als hij alleen is. Die fles gaat open als hij met goede vrienden zit te borrelen.

En wat gebeurt er dan? Dan zegt er altijd iemand: Jeumig, wat een knijter van een fles joh!

En dan vertelt die relatie dat hij die fles van jou heeft gekregen. Dat je een ondernemer bent, en wat je voor een bedrijf hebt. Hij spreekt zijn waardering over jou uit.

Door die fles te kopen heb je een gesprek gekocht. Een gesprek dat een van je belangrijkste relaties heeft met de mensen die voor hem belangrijk zijn.

Een gesprek waar jij niet bij hoeft te zijn.

Zulke gesprekken veroorzaken is een slimme manier om aanbevelingen te krijgen. En nieuwe klanten.

Mijn eigen tip om aanbevelingen te krijgen is: een boek schrijven.

Een leuk boek waar mensen met elkaar over gaan praten.

Een leuk boek de wereld in sturen is net zoiets als een achterlijke grote fles wijn weggeven. Maar dan met een multiplier-effect.

1 fles wijn is 1 gesprek.

1 boek is duizenden gesprekken.

Waarschuwing: het multiplier-effect werkt het beste als je boek en de marketing léuk zijn. Als je er uitspringt.

Want een boekie schrijven, dat doen er nog een paar elk jaar. Vorig jaar kwamen er 5.100 zakelijke boeken uit. Daar wil je tussen opvallen.

Een onopvallend boek met onopvallende marketing is net als een kleine fles wijn geven. Als ze hem opentrekken, weten ze niet meer hoe ze aan die fles komen.

Hoe je opvalt met je boek, dat vertel ik zometeen in de Bestseller-training die ik om 10 uur geef.

Als je jezelf nog niet had aangemeld, dan is dit de link om te kunnen kijken. Het is een gratis training: https://attendee.gotowebinar.com/register/2164348351815890691

Tot zo,

Aartjan

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: