Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Rustig zakken, zakken zakken zakken zakken…. Au!
in Boekmarketing en Leadgeneratie
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Rustig zakken, zakken zakken zakken zakken…. Au! Ik zit.
Stokstijf zat ik gisterenmiddag op een stoel in een wachtkamer.
Ik was bijna aan de beurt. En dat was maar goed ook want ik stierf van de pijn.
Hopelijk zou de chiropractor daar wat aan kunnen doen.
Het was een nieuwe deze keer, want mijn oude is er laatst mee opgehouden.
Hopelijk wist die nieuwe een beetje van wanten.
Er zitten grote verschillen tussen ruggenkrakers, heb ik gemerkt.
Ik laat me al meer dan 30 jaar door die lui losmaken en ik heb zeker 10 verschillende uitgeprobeerd.
De vrouwen zijn vaak wat meer wishy-washy maar de mannen zijn soms echte beulen.
De ergste was een manueel therapeut die me op een kruk liet zitten en me dan in een armklem pakte.
Hij stond achter me en legde zijn hele arm om mijn hoofd heen, mijn kin in het kommetje van zijn elleboog. Zijn spierbal tegen mijn wang.
Ontspannen ontspannen ontspannen en dan gaf hij een ontzettende snok naar rechts omhoog. Met een machtig gekraak trok hij mijn hoofd er bijna af.
Dit was een gristelijke man met een praktijk op een van de Zuid-Hollandse eilanden. Een goeie calvinist. Misschien was hij daardoor nogal van de ferme ingrepen, ik weet het niet.
Ik vond het altijd wel wat. Als ik anderhalf uur moet rijden dan heb ik liever dat er dan wel echt stevig wordt behandeld. Laat dan de wervels maar kraken, gotsamme! O sorry.
In die wachtkamer gisteren viel mijn oog op het prikbord met krantenknipsels.
Dit waren de krantenkoppen die ze hadden opgeprikt:
‘Rugoperatie vaak onnodig’
‘Bestrijding chronische pijn slecht’
‘Kinderen krijgen bochel van smartphone’
Je zou zeggen, die mensen zitten pijn te lijden in de wachtkamer, laat ze even lekker met rust. Ga ze niet zitten bestoken met slecht nieuws.
En toch is het slim wat deze praktijk deed.
Want ze lieten ons weten welke problemen er zijn met ruggen. Problemen die een chiropractor kan oplossen. Een paar keer krik-krak en je kunt je hernia-operatie voorlopig afzeggen.
Je raakt extra gemotiveerd als je in de wachtkamer zit. Ik ben goed bezig door hier te komen!
Ook als je een boek schrijft is het slim om de problemen van je lezers er goed in te wrijven.
Dat motiveert om je boek uit te lezen. En om te doen wat jij adviseert.
Toch doen veel auteurs dat niet. Nee, ze hebben het veel liever over hun methode. Hun aanpak.
Ze gaan hun hele visie en stappenplan uitleggen. Zonder het over het probleem van de lezer te hebben.
Die onderdrukt een geeuw en legt het boek weg.
Mijn tip: schrijf een boek dat wordt gelezen om te scheuren. Omdat mensen er supernieuwsgierig van worden. Je kietelt ze zó, dat ze alles willen weten.
Over dat soort dingen heb ik het woensdagochtend om 10 uur in mijn Bestseller-training.
Daar kun je gratis bij zijn, want ik zend hem uit via internet.
Dit is de link om te kunnen kijken: https://attendee.gotowebinar.com/register/2164348351815890691
Tot woensdag,
Aartjan
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail