Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De flapdrol en de huurmoordenaar

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteravond keek ik op Netflix naar de film John Wick, en het bloed droop van het scherm.

Voor copywriters is dit een interessante film.

Keanu Reeves speelt de hoofdrol: voormalig huurmoordenaar John Wick. Die met pensioen is gegaan nadat hij verliefd werd.

Aan het begin van de film sterft de vrouw van zijn leven.

Tear jerker: als laatste daad van liefde blijkt ze hem vlak voor haar dood een hondje te hebben gestuurd. Iets om van te houden zodat hij niet gek zou worden van verdriet.

Een schattige puppy die hem overal volgt. Zijn vrouw heeft het hondje Daisy genoemd.

Als John op een dag benzine staat te tanken, wordt hij aangesproken door een paar Russische gastjes gekleed in hoodies.

De leider maakt een compliment over Wick’s auto, een Ford Mustang uit 1969.

Wat moet hij kosten?

Wick antwoordt kortaf dat zijn auto niet te koop is en scheurt weg.

Het Russische gastje blijft verbouwereerd achter, gooit zijn sigaret weg en zegt dat alles een prijs heeft.

Die nacht hoort John Wick een geluid ergens in zijn huis.

Als hij zijn woonkamer binnenloopt om poolshoogte te nemen, ziet hij in het donker 3 mannen met hoodies. Op dat moment wordt hij van achter op zijn hoofd geslagen met een ijzeren pijp.

Liggend op de grond wordt hij volledig in elkaar geslagen. Zijn puppy loopt erbij te piepen en de leider Iosef vindt dat knap irritant. Hij pakt een ijzeren pijp en slaat Daisy met een enorme klap dood.

Dat had hij beter niet kunnen doen.

De vader van het gastje blijkt een Russische maffiabaas uit New York te zijn. En John Wick was ooit zijn allerbeste huurmoordenaar.

Je weet dat er dan een wraakfilm volgt.

Iosef is een verwend kind van rond de twintig dat het breed laat hangen. De chicste clubs, de duurste champagne, de mooiste chicks.

Een ruggengraatloze patser. Die de stad terroriseert en papa’s geld uitgeeft. Hij voelt zich untouchable.

Totdat hij John Wick achter zich aan krijgt. Die in zijn kelder de betonnen vloer heeft opengehakt en zijn begraven wapenarsenaal weer tevoorschijn gehaald.

Ik bespaar je de rest want die was extreem gewelddadig. Niet mijn ding, maar ik heb hem wel uitgekeken.

Om de personages interessant te maken, hebben de scenario-schrijvers een copywriting-techniek gebruikt.

Die kun jij ook gebruiken als je een tekst voor je website of nieuwsbrief schrijft.

Die copywriting-techniek is contrast.

Het contrast tussen huurmoordenaar John en maffiazoontje Iosef.

John is oud, Iosef is jong. John is een vakman, Iosef is een flapdrol. John is in de rouw om zijn overleden vrouw, Iosef krikt hoertjes in een bubbelbad.

Dat maakt een film boeiend. Zelfs als je helemaal niet van bloederig houdt.

In jouw verhaal zitten waarschijnlijk ook contrasten verborgen.

Het verhaal over jouzelf, je product of je bedrijf.

Geen dramatische contrasten zoals in de film. Je leven is geen Hollywood.

Maar toch ook wel.

Er zijn altijd wel voorvallen geweest in jouw verhaal waar contrast een rol speelt.

Contrast tussen jou en iemand anders. Of contrast tussen jouw drijfveer en die van anderen. Tussen jouw afkomst en die van anderen.

Klanten willen jouw verhaal horen om vertrouwen in je te hebben. Want internet is hartstikke onpersoonlijk. Als ze weten waar je vandaan komt, kunnen ze iets bij je voelen.

Dat hebben je klanten nodig.

Maak je verhaal extra interessant door de contrasten onder de aandacht te brengen. Laat het daarover gaan. Vergroot ze een beetje uit.

Vind je dit soort copywriting-technieken interessant? Dan vind je het misschien ook leuk om te kijken naar een gratis training die ik daarover geef aanstaande woensdag.

Daarin laat ik 7 copywriting-technieken zien waardoor klanten ja zeggen. Dit is de link om je aan te melden:
https://register.gotowebinar.com/register/4943726829433492226

Spreek je,

Aartjan

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly