Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Tips om betere testimonials van klanten te krijgen

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Heeft je website een pagina waar klanten testimonials kunnen achterlaten?
Bijvoorbeeld een reviews-pagina, gastenboek of reactieformulier?

Als je een paar simpele dingen aanpast, gaan klanten opeens veel sterkere teksten schrijven.

Waarom het slim is om testimonials te vragen

Nieuwe klanten vinden meningen van anderen erg overtuigend.
Dus het is aan te raden om zo’n reactiemogelijkheid aan te bieden.
Bijna niets wat jij over jezelf zegt, weegt op tegen wat anderen over je zeggen.

En je hebt lang lol van klantreacties.

Want de teksten die je via een reactieformulier op je website binnenkrijgt, zijn voor toekomstige bezoekers zichtbaar. Dat geeft jou testimonials of getuigenissen die bewijzen hoe tevreden klanten over je zijn.

Tip 1: Beïnvloed klanten in wat ze over je schrijven met deze slimme helptekst

Het is vrij makkelijk om te beïnvloeden wat klanten over je schrijven.

Op een prettige manier: je gaat het namelijk makkelijker voor ze maken.

Invullers moeten altijd even nadenken over wat ze gaan invullen.
Veel mensen zijn geen schrijvers, en neigen om zich er makkelijk van af te maken.

Maak jij het de invuller makkelijker door handige tips te geven, dan lucht hem dat op.
Hij hoeft minder na te denken over wat hij moet schrijven!

Grote kans dat hij daardoor graag doet wat je vraagt.

Een site die dat goed doet is de webshop Allekabels.nl.
Zij gebruiken Trustpilot, een beoordelingsformulier dat je kunt toevoegen aan een webshop.

De invuller krijgt slimme schrijftips tip bij de 2 belangrijkste invul-velden van het beoordelingsformulier:

Tip voor testimonials: vraag ze een interessante titel te schrijven
“Schrijf hier een interessante titel”: een sturende helptekst die zorgt voor betere, aantrekkelijke titels.

Tip voor testimonials: schrijf alsof u naar een vriend schrijft
“Schrijf alsof u naar een vriend schrijft”: een schrijftip die zorgt voor testimonials in spreektaal.

Waarom dit slimme psychologische schrijftips zijn

Deze schrijftips zorgen dat de testimonials het gedrag van toekomstige klanten sterker beïnvloeden:

  • Een beoordeling met een aantrekkelijke titel wordt vaker gelezen.
  • Wie een bericht schrijft aan vrienden, gebruikt spreektaal.
    En het is bewezen dat mensen beter opletten bij het lezen van een tekst in spreektaal.

Hoe voeg je reactieformulieren toe aan je website?

Er zijn allerlei kant-en-klare plugins die jij of je webbouwer kunnen toevoegen aan je site:

Dit is geen reclame trouwens, ik krijg dus geen vergoeding als je op deze linkjes klikt.

Tip 2: Vraag op deze manier testimonials via LinkedIn als je ZZP’er bent

Ben je ZZP’er, dan is LinkedIn een handige tool om testimonials te vragen aan klanten.
Dat lukt bijna altijd, als je een paar dingen doet in precies de juiste volgorde:

  1. Stuur de klant of opdrachtgever na afloop van de klus een LinkedIn-uitnodiging.
  2. Accepteert hij, vraag hem dan per e-mail wat hij vond van jullie samenwerking.
  3. Krijg je als reactie een compliment, voeg dan in LinkedIn de klus toe als een Position/Functie.
  4. Vraag voor deze klus een Recommendation/Aanbeveling aan de klant: bedank voor het compliment en vraag of hij diezelfde tekst ook als aanbeveling wil toevoegen aan jouw LinkedIn-profiel.

Ik doe dit zelf ook en krijg in 80% van de gevallen een aanbeveling.

Veel succes!

Krijg elke week een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken:

[autorespond admin=”{standaard 485}” code=”{standaard SUBSCR_1326573172325}” confirm=”{standaard false}” voornaam=”Voornaam” e-mailadres=”E-mailadres” button=”Versturen” na_button{standaard false}]

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly