Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Twee dingen die je kunt leren van een standup comedian die een miljoen verdiende met internetverkoop

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Standup comedian Louis C.K. is een gezette Amerikaan die zijn geld verdient met keiharde grappen.

Ik heb goed gelachen om een video van zijn laatste theatershow, die hij op internet verkoopt voor 5 dollar.

Bijna even hard moest ik lachen om de verkooppagina van die video.

Niet dat die slecht was – integendeel.

Hij was erg grappig.

De video van Louis C.K. is al honderdduizenden keren verkocht.

Daar verdiende hij ruim een miljoen dollar mee.

Zijn grappen zijn dan ook af en toe hilarisch.

(Bij een van zijn grappen moest ik de video op pauze zetten omdat ik even tijd nodig had om te bedaren van het lachen).

Maar zijn online verkoopsucces heeft ongetwijfeld ook te maken met de grappen die zijn verwerkt in zijn verkooppagina en het betaalproces.

Ik pik 2 dingen uit zijn website waar iedereen wat van kan leren die met internetverkoop bezig is.

1. De opt-in voor een nieuwsbrief is vaak een verplicht nummer

Bij Louis C.K. is hij uniek en sympathiek.

Als je iets hebt gekocht of aangevraagd, kun je meestal een checkbox aanvinken om je ook te abonneren op de nieuwsbrief.

Bij Louis C.K. ook. Maar hij verwerkt zijn persoonlijkheid in de tekst:

“No, leave me alone forever, you fat idiot”

Hoe zit dat op jouw website?

Heeft jouw bedrijf, merk of webshop een bepaalde uitstraling of imago en behandel je klanten altijd op een herkenbare manier? (Bijvoorbeeld: formeel, high-end en vormelijk of juist informeel, joviaal en met humor?).

Zorg dan dat je verkooppagina je klant op precies dezelfde manier aanspreekt.

2. Louis C.K. verkoopt humor digitaal op een schaalbare manier

De professionele video van de beste grappen uit zijn theatershow kostte hem 250.000 euro om te laten maken, maar kon daarna in onbeperkte hoeveelheden verkocht worden via internet. Daarmee omzeilt Louis C.K. het nadeel van de traditionele theaterkaartjes: als een zaal uitverkocht is, is het maximum van zijn inkomsten voor die avond bereikt.

Is jouw product of aanbod ook in een digitale vorm te gieten waardoor je het in onbeperkte hoeveelheden kunt verkopen via internet? Dit kan heel goed als je een expertise hebt of praktische vaardigheden die veel mensen graag willen leren.

Dit is mijn favoriete voorbeeld van internetverkoop van de afgelopen tijd.

Slim, simpel en succesvol.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: