Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Overal gaat in 2022 de bezem door: turncoaches worden ontslagen, zwarte piet krijgt andere schmink, vieze mannen bij talentenjachten gaan in therapie, tegen handtastelijke collega’s wordt aangifte gedaan en racistische agenten gaan de bak in.
En ook op privacygebied pikken we geen bullshit meer. Wie voelt zich nog goed bij wat Facebook doet met je privégegevens? Wie wil er verkocht worden aan de hoogste bieder als een creepy psychologisch dataprofiel? Wie wil er over het hele internet heen gepixeld en achtervolgd worden?
De samenleving is woke as f#ck en dat heeft ook gevolgen voor je marketing. Google Analytics wordt misschien verboden door de Autoriteit Persoonsgegevens, en misschien wil je zelf als ondernemer ook liever niet meer afhankelijk zijn van algoritmes.
Pik jij het bijvoorbeeld nog als je tonnen uitgeeft aan zoekmachine-optimalisatie, daardoor veel beter rankt in Google, en tóch minder traffic op je website krijgt? Dat komt door die fijne nieuwe featured snippets in het algoritme van Google, waardoor vragen al beantwoord worden op de zoekresultatenpagina zodat mensen niet meer doorklikken naar jouw website. Daarmee stimuleert Google de kliks op hun Adwords-advertenties.
Als je minder afhankelijk wilt zijn van het Facebook advertentieprogramma, de socials in het algemeen en het Google-algoritme, dan is het tijd om gewoon lekker normaal te gaan doen in je marketing.
Mensen pikken het ook gewoon niet meer als jij ze kapotspamt, ze achtervolgt of ze onder druk zet. Gedraag je in plaats daarvan liever als een goede vriend. Iemand die regelmatig bij ze incheckt, belangstelling toont, iets leuks stuurt, en altijd een leuk voorstel heeft om samen wat te gaan doen. Chill out.
Als je een vriendschappelijke relatie hebt met je klanten, dan hou je ze niet alleen veel langer bij je maar ze zullen jouw naam ook vaker noemen bij hun vrienden.
Vriendschappelijke marketing kan voor een groot deel algoritme-vrij. Daar heb je helemaal geen grote manipulatieve bedrijven uit Amerika voor nodig.
Het enige wat je hoeft te doen is regelmatig interessante berichten sturen die mensen graag openen, lezen en inkoppen.
Hoe je vriendschappelijke marketing doet, lees je in mijn nieuwe boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’. Ik geef je mijn formules om mensen te fascineren en over jou te laten praten, die ook gebruikt worden door de succesvolste schrijvers uit de wereldliteratuur, cartoon-tekenaars met miljoenen militante fans, makers van box office-succesfilms uit Hollywood en bingewaardige series, en door wereldreligies met miljarden gelovigen.
Vanmiddag om 16 uur kun je bij mijn boeklancering zijn. Meld je hier aan: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-nr1-boeklancering want tijdens de boeklancering heb ik een leuke deal voor je, ik vertel hoe je aan gesigneerde boeken kunt komen en ik ga je dik belonen met vette staffelbonussen als je meerdere boeken bestelt.
Ook doe ik live een mini-training met je: Stop met teachen, begin met teasen. Je gaat dus meteen een start maken met vriendschappelijke marketing. Of je nou een boek koopt of niet.
Meld je dus even aan en dan zie ik je vanmiddag.
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl