Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Zomaar een berichtje in de Volkskrant in november 2019.
Titel:
‘Een cliniclown verdient meer dan een verpleegkundige’
Click bait, zouden sommigen misschien denken.
Maar daar zijn ze niet zo van bij de azijnbode. Das meer iets voor het vod van wacker Nederland en het Algemeen Boulevardblad.
Het gaat hier ook niet om nepnieuws, het is volkomen zere neus en gefactcheckt door de jongens en meisjes van de redactie:
Een thuishulp, ambulance-broeder, verpleegkundige MBO en verpleegkundige HBO verdienen allemaal stukken minder dan een junior cliniclown (HBO Toneelschool).
Voordat we het piepende roestige harnas van de moraalridder aantrekken, zouden we ons moeten bedenken waaróm knakkers met een rode neus en maat 79 schoenen elke maand zo veel knaken krijgen gestort op hun rekening.
Waarom vindt de markt het werk van de nar blijkbaar waardevoller dan het Echte Werk door de handen aan de bedden?
Dat komt door de gepercipieerde waarde van entertainment. Die is hoger dan de gepercipieerde waarde van de leverancier van de meeste deliverables.
De deliverable is het verschonen van de bedpan, het aanprikken van het infuus en het verschonen van de wond.
Of in jouw geval misschien: het geven van de training, het verkopen van de informatie, het rapporteren van het advies.
Maar als je alleen maar bezig bent met de deliverable, dan vergaat jou uiteindelijk hetzelfde lot als de verpleegkundige.
Dat is de harde realiteit waar moraalridders door afgaan maar die onvermijdelijk is, hoe hard je ook prikt met je botte lans.
Als je alleen maar je dienst of je product of je ding aan het verbeteren bent, dan verlies je klanten.
Je wordt dan gewaardeerd als een kundige professional, maar je bent te makkelijk inwisselbaar en je klanten voelen te weinig fascinatie.
Het is dan lastig om grote aantallen klanten jarenlang bij je te houden.
Als je denkt dat je puur met je content of met je dienst interessant genoeg bent om een jarenlange fascinatie op te roepen, think again.
Uiteindelijk zul je de koude douche voelen als klanten bij je weglopen. Ja, zelfs die ene klant.
Ze hebben het wel gezien.
Als ik je iets toewens in 2020 is het dat je de code kraakt om klanten voor het leven te krijgen.
Mensen die zelfverklaarde ‘fans’ zijn van jouw personality en jouw stijl. Die elke keer bij je terugkomen en er nooit genoeg van krijgen.
Mocht je daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken: dit is niet geheel toevallig het onderwerp van de nieuwe masterclass die ik volgende week stuur naar de Members van Het Lab.
We gaan het daarin hebben over personality in copywriting.
Wat mijn Members ontdekken in januari is de manier om ‘verpleegkundige en cliniclown’ ineen te worden.
Ze ontdekken:
- Hoe je overstapt van geld verdienen met transacties naar geld verdienen met relaties
- Wat je kunt leren van de grootste personalities onder de Nederlandse ondernemers
- Hoe jij dat simpel kunt toepassen, zelfs als je introvert bent of gewend bent om nogal saai te schrijven
- Hoe je voorkomt dat klanten na een paar jaar bij je weglopen omdat ze het wel gezien hebben
- Alle media die je gebruikt voor je marketing maken jou kleiner: je bent leuker in het echt. Hoe je dat oplost met méér personality in je teksten.
- Hoe je schrijft op een manier die voor jou compleet natuurlijk aanvoelt terwijl klanten opeens aan je lippen hangen.
De link om mijn formule te krijgen om je copywriting op een onverwachte manier naar een totaal ander niveau te trekken – ik garandeer je dat ik een compleet ander verhaal vertel in de masterclass dan je nu denkt. Personality toevoegen is NIET: lollig doen. Dat is een trucje dat even lang houdbaar is als vers brood.
Het is iets heel anders. Daarvoor heb je alle ingrediënten al in huis, maar je gebruikt ze nog niet.
Het Lab bestaat 1 jaar en dit is het eerste jubileum, daarom een extra gevulde masterclass met geinige voorbeelden, slimme trucjes en de beste anecdotes voor bij het knisperende haardvuur.
Over misschien wel de belangrijkste skill om onder de knie te krijgen om je omzet te verhogen niet alleen voor de komende jaren maar voor de komende decennia.
De link: www.HetLab.online
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl